خبرهای تازه

شماری از سیاسیون معرفی عضو تازه کمیسیون انتخابات را غیرقانونی می دانند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از چهره های سیاسی کشور معرفی عضو تازه کمیسیون مستقل انتخابات را غیرقانونی دانسته و بدین باور اند که ریاست جمهوری در روند انتخابات مداخله نموده و اعضای این کمیسیون نیز به سخنگویان حکومت مبدل شده اند.  

شماری از چهره های سیاسی کشور در برنامۀ مناظره آریانانیوز حکومت را به مداخلۀ بی جا در روند انتخابات های آینده متهم کرده و می گویند که معرفی عضو تازه این کمیسیون غیرقانونی بوده است.

رییس حزب جبهه ملی نوین می گوید که حکومت به برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه متعهد نیست و همواره به روند انتخابات نیز مداخله بی جا نموده است.

آقای انورالحق احدی گفت:”حکومت برای برگزاری انتخابات متعهد نیست و رییس جمهور همواره در روند انتخابات مداخله کرده است.”

رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات هشدار می دهد که اعضای فعلی این کمیسیون نباید سخنگوی حکومت باشند آقای فضل احمد معنوی از رهبری این کمیسیون نیز انتقاد می کند.

وی می افزاید: “اعضای کمیسیون انتخابات نباید سخنگوی رییس جمهور باشند و از رییس جمهور بترسند و مشکلات روند انتخابات را توجیه کنند.”

با این حال، حزب اسلامی به روند برگزاری انتخابات خوشبین است، یک عضو رهبری این حزب می گوید که انتخابات باید در زمان تعیین شده آن برگزار شود.

کریم امین، عضو ارشد حزب اسلامی گفت:”حکومت باید قانون انتخابات را تغییر بدهد و انتخابات های آینده در زمان تعیین شده آن برگزار شود.”

اما رییس کمیسیون مستقل انتخابات معرفی عضو تازه کمیسیون انتخابات را از صلاحیت های رییس جمهور می داند.

آقای گلاجان عبدالبدیع صیاد بیان داشت: “معرفی عضو تازه کمیسیون مستقل انتخابات از صلاحیت های رییس جمهور است و کمیسیون نیز مطابق به قانون کارهایش را ادامه می دهد.”

این در حالیست که کمیسیون مستقل انتخابات شانزدهم سرطان سال آینده را زمان برای برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان و شورا‌ی ولسوالی‌ها تعیین کرده‌است، اما آن‌چه که کارکرد ضعیف این کمیسیون گفته می‌شود، مردم و نهادهای ناظر انتخاباتی را برای برگزاری یک انتخابات شفاف و در زمان تعیین‌شده آن، بی‌باور ساخته‌ است. 

Trending

خروج از نسخه موبایل