اخبار ساحوی

شماری از شهریان کابل در راهپیمایی حمایت شان را از اعضای شورای ولایتی اعلام کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از شهریان کابل در راهپیمایی حمایت شان را از دید گاه های اعضای شورای ولایتی اعلام کردند.برخی از اعضای شورای ولایتی در این تظاهرات می گویند: باید به اعضای شورای ولایتی حق نظارت از امور حکومتی داده شود .

این در حالیست که مجلس نماینده گان در تصمیمی حق نظارت از سوی شورای ولایتی را رد کرده است.

صد ها تن از باشنده گان کابل در حمایت از حق نظارتی شورای ولایتی در کابل دست به تظاهرات زدند شماری از اعضای شورای ولایتی کابل میگوید، که انان تصمیم مجلس را مبنی بر حذف حق نظارت شورای ولایتی را نمی پذیرند و باید حکومت در این راستا تصمیم جدی بگیرد.

محمد عمرعضو شورای ولایتی کابل:

ما از رییس جمهور میخواهیم که بر اساس قانون حق نظارت انان را دوباره به انان بدهد در غیر ان به تظاهرات شان دوام خواهند داد.

اعتراض کنند گان از دولت خواستند که حق نظارت شورای ولایتی را دوباره به اعضای این شورا بدهد تا مردم این ولایت بتوانند از طریق این شورا، صدای خود را به گوش مقامات دولتی برسانند.

این درحالیست که طرح قانون شوراهای ولایتی با داشتن ۷ فصل و ۴۱ماده، با اکثریت آرا از سوی ولسى جرگه به تصویب رسیده، اما دادن صلاحیت نظارت به شوراهای ولایتی از سوی اعضای این مجلس رد شده است که به همین علت در شماری از ولایت ها با واکنش های نماینده گان شورای ولایتی روبرو شده است.

گزارش عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل