اخبار ساحوی

شماری از مشاورین رییس جمهور مانع در برابر اصلاح نظام انتخاباتی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اعضای کمیته گزینش میگوید شماری از مشاورین رییس جمهور را بزرگترین مانع در برابر اصلاح نظام انتخاباتی میداند.

شماری از اعضای این کمیته تاکید می ورزند که چهار مشاور اقای غنی در تصمیم گیری های وی برای اصلاحات انتخاباتی اعمال نفوذ کرده و در صورت ادامه این وضعیت دیگر نباید انتظار اصلاح نظام انتخاباتی را داشت. انان می گویند که هنوز این کمیته به دلایل نامعلوم کارش را اغاز نکرده است.

کمیته گزینش معتقد است که هنوز اختلافات ژرف میان رییس جمهور و رییس اجرایی روی جزیات اصلاحات انتخاباتی وجود داشته و این روند از اولویت رهبران حکومت کنار گذاشته شده است. شماری از اعضای این کمیته چهره های در کاخ ریاست جمهوری را مانع اصلی در برابر اصلاحات انتخاباتی میدانند.

نعیم ایوب زاده عضو کمیته گزینش میگوید: “مشاور رییس جمهور در تلاش اعمال نفوذ بر تصمیم گیری های رییس جمهور اند و اگر وضعیت به همین قسم ادامه پیدا کند ممکن نخواهد بود که ما در مورد انتخابات صحبت کنیم.”

خواستیم در این زمینه دیدگاه کاخ ریاست جمهوری را نیز با خود داشته باشیم اما با تماس های مکرر پاسخی نیافتیم از سوی هم نهادهای ناظر انتخاباتی نیز بار دیگر رهبران حکومت را به بی پروایی در اوردن اصلاحات متهم کرده و ادامه این وضعیت را برای افغانستان خطرناک میدانند.

حسیب معترف عضو دیده بان انتخابات ازاد و عادلانه افغانستان میگوید: “متاسفانه هنوز هم ما وقت زیادی را از دست دادیم و تعهدات از سوی رهبران عملی نشده و اگر به همین گونه به پیش برویم افغانها نباید انتظار انتخابات شفاف را داشت.”

رییس جمهور نزدیک به یک ماه پیش فرمانی را برای اغاز کار کمیته گزینش صادر کرد. اما تا کنون این کمیته به دلایل نامعلوم کار اش را اغاز نکرده است.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل