خبرهای تازه

شماری از نامزدان خواهان اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس نماینده‌گان شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از نامزدان انتخابات مجلس نمایند‌ه‌گان خواستار اعلام نتایج نهایی انتخابات، پیش از برگزاری جرگه مشورتی صلح هستند.

این نامزدان در یک گردهمایی، تاکید می‌ورزند که بی درنگ باید شورای ملی افتتاح شود و مردم در  جرگه مشورتی صلح نماینده‌گان واقعی شان را داشته باشند؛ درغیر آن دست به اعتراض خواهند زد.

مخدوم ابدال الله محمدی، نماینده مردم سمنگان درمجلس نماینده‌گان میگوید: “از حکومت احترامانه تقاضا می کنیم که هر چه زودتر پارلمان را افتتاح و نتایج باقی مانده را اعلام کند اگر نی ما در برابر رای مردم آرام نخواهیم نشست.”

در همین حال کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌گوید که نتایج رسیدگی به شکایت‌های ولایت‌های کندهار، میدان وردگ، پکتیا، کندز، بغلان، هلمند و حوزه کوچی‌ها به جز ولایت کابل پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح تکمیل و اعلام خواهد شد.

 محمد قاسم الیاسی، دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی اظهار میدارد: “آنچه که اراده داریم این است که از ولایت های دیگر نتایج نهایی رسیدگی آن به کمیسیون انتخابات فرستاده شود. اما از ولایت کابل غیر ممکن است.”

این در حالی‌ست که حدود شش ماه از برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان در کشور می‌گذرد، اما کمیسیون‌های انتخاباتی تا اکنون قادر بر اعلام نتایج نهایی تمامی ولایت ها نشده اند. همچنان قرار است در ششم ماه میزان سال روان چهار انتخابات هم زمان را کمیسیون مستقل انتخابات برگزار نماید و نگرانی‌های جریان‌های سیاسی در پیوند به این موضوع که آیا کمیسیون‌های انتخاباتی خواهند توانست تا از این آزمون به گونه لازم به درآیند یا نه هنوز پابرجاست.

گزارش دهنده: دیانا صمدی

Trending

خروج از نسخه موبایل