Connect with us

خبرهای مهم

شمار ابتلا به کووید-۱۹ در افغانستان به ۸۶۷۶ مورد افزایش یافت

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

با ثبت ۵۳۱ رویداد تازه ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان در افغانستان به ۸۶۷۶ مورد افزایش یافته است.

به اساس معلومات بدست آمده از وزارت صحت عامه،  ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۱ رویداد تازه مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده است که تعداد مجمعوعی مبتلایان این ویروس در کشور را به ۸۶۷۶ مورد رسانیده است.

در همین حال این وزارت از ۶ کشته و ۸ بهبودیافته نیز تازه نیز گزارش داده است که شمار مجموعی جان باختگان به ۱۹۳ تن و بهبود یافتگان به ۹۳۸ تن می رسد.

معلومات می افزاید که ۵۳۱ مورد تازه در لایت ذیل گزارش شده اند: کابل ۲۷۴، هرات ۶۹، بلخ ۵۵، ننگرهار ۳۵، وردک ۲۶، سرپل ۱۵، پروان ۱۳،  پکتیکا ۱۲، خوست ۱۲، پکتیا ۷، لغمان ۵، فاریاب ۳، جوزجان ۲، فراه ۲ و بادغیس.

وزارت صحت عامه بار دیگر هشدار می دهد که اگر وضعیت در شهر به همین گونه باشد، مردم شاهد فاجعه بزرگ و مرگ کتلوی خواهند بود.

باید گفت که قبل ازین نیز وزارت های صحت عامه و داخله بارها هشدار داده اند تا تدابیر صحی احتیاطی جهت جلوگیری این ویروس همه گیر جدی گرفته شوند.

اما برعلاوه این هشدارها، برعلاوه اینکه روزانه صدها تن به این آفت مصاب می شند، هیچ توجهی و هیچ اعتنایی از سوی شهروندان درین رابطه صورت نگرفته است.

خبرهای تازه

استقبال نهاد های بین المللی از آتش بس میان حکومت افغانستان و طالبان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اعلام آتش بس از سوی گروه طالبان و حکومت افغانستان مورد استقبال شماری زیادی از نهاد های بین المللی و کشورها از جمله آمریکا، ناتو، اتحادیه اروپا، هند و غیره قرار گرفته است.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح أفغانستان گفت: ” گام های دیگری باید فورا دنبال شود رهایی زندانیان باقی مانده از هر دو طرف همانگونه که در موافقتنامه ایالات متحده و طالبان مشخص گردیده، بر نگشتن به سطح بلند خشونت ها و توافق بر تاریخ جدید برای آغاز نمودن مذاکرات بین الأفغانی”.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هم از دو طرف خواست تا از فرصت بوجود آمده برای صلح و منفعت أفغانستان استفاده کنند.

سخنگوی نیرو های خارجی، نمایندگی دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان ، سفارت امریکا و وزارت خارجه پاکستان نیز با استقبال ازین تصمیم خواهان توقف درگیری ها به گونه دوامدار شده و اصرار به آغاز گفتگو های میان افغانان کرده اند

نمایندگی سازمان ملل متحده در أفغانستان گفته است:  “تنها گفتگو های صلح می تواند پایان برای جنگ افغانستان باشد. سازمان ملل متعهد به حمایت از حکومت و مردم افغانستان از بهر تلاش های شان درین راستا است “.

راس ویلسون سفیر آمریکا هم این آتش بس را نعمت ویژه برای تمام مردم أفغانستان عنوان کرد.

اتحادیه اروپا، هند و ایران هم از این اقدام استقبال کردند. 

حکومت أفغانستان و طالبان برای سه روز به مناسبت عید سعید فطر آتش بس را اعلام نموده اند.

Continue Reading

جهان

نگاشتن تصویر نوه در فیسبوک باعث جریمه شدن مادربزرگ شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

همه دوست دارند عکسی از آنان در رسانه های اجتماعی “لایک” بیشتر دریافت کند، اما در گوشته از جهان یک مادربزرگ بخاطر گذاشتن عکس های نوه هایش در فیسبوک به دادگاه کشانده شده است.

در ولایت گلدرلند کشور هالند، این موضوع زمانی به دادگاه راجع شد که یک مادربزرگ از حذف کردن عکس های نوه هایش که بدون اجازه ی عروس اش در رسانه های اجتماعی، امتناع ورزید.

در فیصله نامه ی دادگاه از قول عروس اش چنین نوشته شده است: “تصاویر كودكانم در رسانه های اجتماعی به طور جدی حریم خصوصی آنها را نقض کرده است.”

درین فیصله دستور داده شده است که اگر مادربزرگ در طول مدت ۱۰ روز عکس ها را حذف نکند، باید با گذشت هر روز ۵۵ دالر طور جریمه پرداخت کند تا زمانیکه عکس ها بصورت آنلاین قابل دسترس باشد، و حد اکثر مجازات ۱۱۰۰ دالر تعیین شده است.

این حکم در چارچوب مقرره قانون عمومی حمایت از حریم خصوصی افراد در اروپا (جي دي پي آر) اصدار گردیده است.

مقرره فوق مدلل می سازد که زمانیکه یک عکس در فیسبوک گذاشته می شود، از قرار گرفتن آن در دست شخص ثالث جلوگیری کرده نمی شود.

هدف از این قانون اروپا (جي دي پي آر) که در سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمد، این است که براساس مسائل مربوط به حریم شخصی افراد، بر نحوه استفاده شرکت ها از مواد شخصی افراد، کنترول وجود داشته باشد..

Continue Reading

اخبار ساحوی

نماز عید را طبق رهنمود وزارت‌های حج و اوقاف و صحت عامه ادا نمائید – علما

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عالمان دینی بغلان از باشندگان کشور می‌خواهند تا نماز عید را مطابق رهنمود وزارت‌های حج و اوقاف و صحت عامه کشور ادا نمایند.

این عالمان دینی در قطعه نامه‌ای از ملا امامان مساجد نیز خواسته اند که تبلیغ و خطبه های نماز عید را کوتاه و در پیوند به ختم جنگ، تحقق صلح و بیان رهنمودهای مبارزه با ویروس کرونا باشد.

آنها تدابیر وقایوی، چون ضد عفونی ساختن محل برگذاری نماز عید، خواندن نماز در فضای باز، مراعت کردن فاصله و استفاده از ماسک را حتمی دانسته و حضور اشخاص مصاب به کوید۱۹ را در صف نمازگذاران منع قرار داده اند.

همچنان آنان از مردم خواسته اند تا برای مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن، عید را در کنار خانواده های شان تجلیل و از تجمعات، روبوسی، آغوش گرفتن و دست دادن به گونه جدی خودداری نمایند.

در همین حال ریاست صحت عامه بغلان خبر میدهد که بیش از ۶۰ مسجد جامع در پلخمری که قرار است فردا یک‌شنبه در آن نماز عید برپا شود، ضدعفونی کرده و این کمپاین در تمام ساحات این ولایت ادامه دارد.

از سوی هم، فرمانده پولیس بغلان از تدابیر ویژه برای تامین امنیت مساجد، شهر و بزرگ راه های این ولایت خبر میدهد.

در کابل نیز، وزارت وزارت امور داخله گفته است که در روزهای عید محدودیت بر گشت و گذار نهایت جدی خواهد بود.

همچنان وزارت صحت عامه از مردم خواسته است كه در روزهای عید از رفتن به خانه های همدیگر خودداری كنند.

باید گفت که مقامات صحی همواره تاکید نموده اند که اگر مردم محدودیت های گشت و گذار را رعایت نکنند و توصیه های وزارت صحت را در نظر نگیرند، کشور با فاجعه ای سردچار خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!