Connect with us

تغییرات اقلیمی

شمار تلفات درپی توفان و گردباد در جنوب امریکا به ۲۶ تن رسید

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۶, ۱۴۰۲)

در حالی که عملیات جستجو و نجات در ایالت می‌سی‌سی‌پی امریکا پس از وقوع یک گردباد مرگبار ادامه دارد، مقام‌های محلی اعلام کردند که تعداد تلفات این حادثه به ۲۶ نفر افزایش یافته است.

بربنیاد گزارش‌ها، در پی وقوع گردباد روز جمعه هفته گذشته، دست‌کم ۲۵ نفر در ایالت می‌سی‌سی‌پی و یک نفر در آلاباما جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق این گزارش‌ها، شدت طوفان به اندازه‌ای بوده است که چندین شهر روستایی ویران شد و «رولینگ فورک» در غرب شهر شارکی تقریباً به طور کامل از بین رفت.

مقامات در ایالت می‌سی‌سی‌پی وضعیت اضطراری را برای کمک به رسیدگی به شرایط به وجود آمده اعلام کرده‌اند.

از طرف دیگر، جو بایدن، رییس جمهور امریکا، نیز تصاویر منتشر شده از حادثه می‌سی‌سی‌پی را «دلخراش» توصیف کرد و گفت: «دولت فدرال هرکاری که بتواند، برای کمک انجام می‌دهد.»

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طوفان‌ و تندبادهای شدیدی قرار است امروز (یک‌شنبه) به وقت محلی، بخش‌هایی از آلاباما و جورجیا را درنوردد و باران‌های را نیز به همراه خواهد داشت.

تغییرات اقلیمی

بولیویا به‌دلیل بارندگی شدید وضعیت اضطراری اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۱, ۱۴۰۲)

باران شدید در لاپاز، پایتخت بولیویا، مقام‌ها را بر آن داشت تا وضعیت اضطراری اعلام کنند. طغیان دریاها بسیاری از خانه‌ها را در این کشور ویران کرده است.

رویترز به نقل از یک سند دولتی گزارش داده است که لوئیس آرس، رئیس جمهور بولیویا متعهد شده که ماشین آلات سنگین و ۳ هزار سرباز را برای جلوگیری از خسارات بیشتر به مناطق آسیب دیده بفرستد.

بارش شدید باران باعث سیل در چندید محل شده و برق و آب را در بخش‌هایی از این شهر قطع کرده است.

آرس در پستی در ایکس گفت: «ما عمیقاً نگران وضعیت دشواری استیم که شاروالی ما در لاپاز با آن روبه‌رو است.»

یک نفر اخیراً در لاپاز به دلیل بارندگی های شدید جان خود را از دست داد، در حالی که طبق آمار رسمی، از آغاز فصل بارندگی در جنوری در سراسر کشور نزدیک به ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

Continue Reading

تغییرات اقلیمی

انتشار کاربن دای اکساید در سال ۲۰۲۳ به بالا ترین حد خود رسید

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۱, ۱۴۰۲)

اداره بین‌المللی انرژی پنج‌شنبه اعلام کرد که انتشار گاز کاربن دای ‌اکساید در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید که بخشی از آن ناشی از افزایش استفاده از مواد سوخت فسیلی در کشورهایی می‌باشد که خشکسالی در آن تولید برق آبی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش رویترز، دانشمندان می‌گویند که اگر قرار باشد به اهداف جلوگیری از افزایش درجه حرارت در سطح جهان و تغییرات نامساعد اقلیمی دست یافت، نیاز است تا انتشار کاربن دای اکساید به‌گونه قابل ملاحظه کاهش یابد.

تجزیه و تحلیل اداره بین المللی انرژی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۳ انتشار کاربن دای اکساید در سطح جهان ۴۱۰ میلیون تُن یا ۱.۱ درصد افزایش یافته و به ۳۷.۴ میلیارد تُن رسیده است.

اداره بین المللی انرژی در گزارش خود گفت که افزایش استفاده از تکنالوژی پاک مانند وسایط نقلیه بادی، خورشیدی و برقی به مهار رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کرد. اما فعالیت دوباره اقتصاد چین، استفاده از مواد سوخت فسیلی را در کشورهایی با تولید کم انرژی آبی افزایش داد.

اقدامات برای جایگزینی تولید برق آبی از دست رفته به دلیل خشکسالی شدید، عامل ۴۰ درصد افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای گفته شده است.

بر اساس گزارش، انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با انرژی در ایالات متحده ۴.۱ درصد کاهش یافته است.

در اتحادیه اروپا انتشار گازهای گلخانه‌ای از انرژی در سال گذشته تقریباً ۹ درصد کاهش یافت که دلیل آن افزایش تولید برق تجدیدپذیر و کاهش تولید برق از زغال سنگ و گاز می‌باشد.

در این گزارش آمده است که در چین، انتشار گازهای گلخانه‌ای از انرژی ۵.۲ درصد افزایش یافته است.

اداره بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که با این حال چین حدود ۶۰ درصد از وسایط نقلیه خورشیدی، بادی و برقی جهان را در سال ۲۰۲۳ تولید کرده است.

در سال گذشته، از هر پنج موتر جدیدی که فروخته شده، یکی آن برقی بوده و شمار مجموعی موترهای برقی فروخته شده در این سال به ۱۴ میلیون موتر می‌رسد که ۳۳ درصد بیشتر از رقم سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

Continue Reading

تغییرات اقلیمی

روسیه از اشتراک هیات افغانستان در کنفرانس تغییر اقلیم ملل متحد حمایت خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۲, ۱۴۰۲)

روسلان ایدلگریف، مشاور رئیس جمهور روسیه در امور اقلیم گفته است که مسکو از اشتراک هیات افغانستان در کنفرانس آینده تغییر اقلیم سازمان ملل متحد که قرار است در آذربایجان برگزار شود، حمایت خواهد کرد.

ایدلگریف این مطلب را روز شنبه (۲۱ دلو) در دیدار با امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در کابل بیان کرده است.

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که آقای متقی در این دیدار بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان کابل و مسکو تاکید کرده و خواستار حمایت روسیه برای حضور هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی در مورد حفظ محیط زیست شده است.

آقای متقی افزوده است، با آنکه افغانستان در تولید گازهای گلخانه‌‌ای نقشی ندارد اما از تأثیرهای منفی تغییر اقلیم مصون نیست.

او همچنان از روسیه خواسته است تا به کارمندان نهادهای حفظ محیط زیست و جنگل‌های افغانستان آموزش دهد.

طبق خبرنامه، ایدلگریف در این ملاقات گفته است که تصویر واقعی پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با رئیس جمهور روسیه شریک خواهد کرد.

وی افزوده است که کمیسیون دوجانبه تجارتی افغانستان و روسیه باید به کار خود آغاز کند.

این مقام روسی با سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور نیز دیدار نموده و دو طرف در مورد گسترش روابط و همکاری های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور بحث کرده اند.

این درحالیست که روز گذشته (شنبه) یک نشست بین المللی دو روزه در مورد تغییر اقلیم در ولایت ننگرهار آغاز شد و مقام‌های امارت اسلامی خواستار حمایت و همکاری جامعه جهانی در راستای مبارزه با اثرهای منفی تغییر اقلیم شدند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!