خبرهای تازه

شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به ۱۰۹۲ تن رسید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سخنگوی وزارت صحت می گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد جدید که ۵۲ مورد از کابل، ۵ مورد از لغمان، ۴ مورد در ننگرهار و یک مورد در پکتیا میباشد، ثبت شده است.

از سوی دیگر ارگ می گوید که آزمایش ویروس کرونای اشرف غنی رییس جمهوری و رولا غنی بانو نخست کشور منفی است.

وحید الله مایار، سخنگوی وزارت صحت، می گوید:” با ثبت این مبتلایان جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک هزار و ۹۲ تن رسیده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار نیز بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان به ۱۵۰ تن رسیده است.”

پایتخت دشوار ترین روز ها در فصل کرونا را سپری می کند. کابل با مجوع ۳۸۵ مورد مبتلا به کرونا، از هرات که ۳۴۰ مورد مثبت دارد، در ثبت آمار پیشی گرفت و ظاهراً زنگ خطر برای کابلیان بار دیگر نواخته شد.

وزارت صحت عامه افغانستان و سازمان صحی جهان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مردم باید دست‌های خود را با صابون برای چند بار در روز، هر بار برای دستکم ۲۰ ثانیه بشویند، فاصلۀ جسمی را رعایت کنند و تا حد ممکن، در خانه بمانند.”

همچنان رییس جمهور که در روز های اخیر برنامه هایش را از پشت تلویزیون و از اتاق مخصوص پیش برد و ظاهراً با ثبت ده ها مورد مثبت ابتلا به کرونا در ارگ، آزمایش ویروس کرونا داد.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ می گوید که آزمایشات ویروس کرونا به درخواست خود رییس جمهور و بانوی اول انجام شد، که نتیجه ی هردو منفی است.

صدیقی تاکید کرده که اشرف غنی سالم است و تلاش های دولت را در همه جبهه ها دنبال می کند. به گفته او، تمام اقدامات احتیاطی برای اطمینان از محیط کاری سالم برای رییس جمهور گرفته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل