اخبار ساحوی

شهروندان: ادامه جنگ با نظامیان افغان «تحمیلی و غیر منطقی» است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

باشندگان ولایت بغلان می‌گویند که پس از توافق صلح میان آمریکا و طالبان، ادامه جنگ در کشور و آن هم با نظامیان افغان «تحمیلی و غیر منطقی» است.

آنان با متهم کردن طالبان و آمریکا به باج گیری میگویند که پیش از گفتگوهای صلح، هرگونه معامله بالای رهایی زندانیان طالب، به خیر افغانستان و شهروندان کشور نخواهد بود.

در همین حال رییس شورای ولایتی بغلان و فرمانده نیروهای ارتش ملی در این ولایت گفته اند که این جنگ تحمیلی و طالبان با این کار جز نفرت مردم، چیز دیگری را در پی نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، طالبان، پس یک هفته کاهش در خشونت و امضای موافقت‌نامه صلح با آمریکا، دوباره به نیروهای خویش دستور داده است تا فعالیت های نظامی شان را، کما فی السابق، از سربگیرند اما بالای نیروهای امریکایی و خارجی حمله نکنند.

برخی از ولایات، عملا شاهد آغاز دوباره‌ی حملات طالبان بوده است؛ در حمله طالبان در پکتیا یک سرباز افغان کشته و دو تن زخمی شده اند. همچنان چهار سرباز دیگر در پی حمله طالبان در زابل زخم برداشته اند.

از سوی دیگر، سازمان ملل متحد نیز در تویتی از طالبان خواسته است تا کاهش خشونت ها را ادامه دهند تا فضا برای مذاکرات بین الافغانی مساعد، صلح دایمی برقرار و تنش های سیاسی نیز حل گردد.

اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی از حملات طالبان گفته است این اقدام برخلاف «روح توافق‌نامه» میان آمریکا و طالبان می‌باشد. رونالد کوبیا فرستاده ویژه این نهاد برای افغانستان گفته است: “حالا زمان زور آزمایی نه، بلکه دوره ایجاد اعتماد است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل