اخبار ساحوی

شهروندان بدخشان از قطع جنگلات در این ولایت نگران اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شهروندان شهر فیض آباد ولایت بدخشان و فعالان نهاد های مدنی این ولایت، از قطع بی رحمانه جنگلات و شکار حیوانات از سوی زورمندان در این ولایت نگران اند.

شهروندان شهر فیض آباد ولایت بدخشان و فعالان نهاد های مدنی این ولایت، از قطع بی رحمانه جنگلات وشکار حیوانات از سوی زورمندان نگرانی نموده میگویند، با انکه بارها این چالش را با مسوولان زیربط شریک نمودند، اما قطع جنگلات دراین ولایت به یک فرهنگ مبدل شده و روز به روز قطع جنگلات از سوی افراد واشخاص زورمند در حال افزایش است.

فعالان نهاد های مدنی این ولایت با نگرانی از بی توجهی مسوولان در زمینه میگویند، قطع جنگلات در این ولایت رو به افزایش بوده که در برخی ساحات، آثار از جنگل بجا نمانده واین بی رحمی در حال افزایش است.

سیف الدین سامع، مسوول شبکه های نهاد های مدنی بدخشان می گوید: “در این اواخر جنگلات بدخشان توسط اشخاص زورمند و یا هم اشخاص که وابسته به زورمندان هستند به طور بسیار بی رحمانه قطع میشود”.

نور محمد، آمر منابع طبیعی و جنگلات ریاست زراعت بدخشان می گوید: “بدخشان یکی از ولایات کوهستانی است کوه هایش با جنگلات پوشیده شده بود، ولی در طول ۳ دهه جنگ ۵۰ فیصد جنگلات بدخشان از بین رفته، حکومت در این زمینه همکاری های نموده و دیگر اجازه قطع جنگلات را برای هیچ کسی نخواهیم داد”.

مسوولان اداره زراعت بدخشان می گویند، پس از این اجازه قطع جنگلات به هیچ فرد داده نخواهد شد و با مخالفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل