تجارت

اعتراض شهروندان کابل از بالا رفتن صرفیه برق

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از شهروندان کابل در اعتراض به بالارفتن صرفیه برق خواهان رسیدگی مقام های حکومتی به این مسئله اند.

این معترضان می گویند مقام های بلند پایه ، فرماندهان جهادی و قدرتمندان صرفیه برق شان را به موقع نمی پردازند و برشنا تلافی این کار را از مردم عادی می گیرد.

صرفیه برق ٬ برقی که در زمستان اغلب درخانه های شهروندان کابل کمتر یافت می شود، روند برق رسانی همواره درکابل مورد اعتراض بوده است و شهروندان از عدم توزیع عادلانه برق شکایت دارند.

سید ناصر موسوی فعال جامعه مدنی میگوید ” باید همه مردم مکلف به پرداخت هزینه های برق شان باشند٬ نمی شود که هزینه برق دیگران را از جان مردم بگیرند”.

برخی دیگر از این معترضان میگویند که زورمندان پول صرفیه برق شان را نمی پردازند و این کار باعث شده است که برشنا بدهی آنان را نیز ازمردم بگیرد.

ناصر ذکی فعال مدنی گفت ” کسانی که پول برق را همیشه نمی پردازند و هیچ وقت برق شان قطع نمی شود همین زورمندان و جهادی ها و و کلا هستند برشنا از آن ها صرفیه را گرفته نمی تواند ومردم تاوان این را می پردازند”.

وحید الله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا میگوید ” این ادعا بی اساس است به این که تمام مردم در خانه های شان اندازه گیر ” میتر ” وجود دارد اما ما درباره صرفیه برق که ماهانه بیاید کارمی کنیم و دراین صورت قیمت افزایش خواهد یافت”.

پیش ازاین مردم خواهان این بودند که برای شفافیت در روند پرداخت صرفیه برق ماهانه صرفیه را بپردازند اما شرکت برشنا هر دوماه برگه پرداخت صرفیه را برای مردم می فرستد.

گزارشگر: فرحناز فروتن

Trending

خروج از نسخه موبایل