رویداد های اخیر

«شهروند افتخاری» افغانستان، از شدت جراحت های حمله در جلال آباد، جان باخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مقام های محلی، در ولایت ننگرهار می گوید،تتسو ناکامورا، رییس نهاد خیریۀ  “خدمات پزشکی صلح جاپان”  که در حمله افراد مسلح ناشناس صبح امروز(چهارشنبه، ۱۳ قوس) زخم برداشته بود، از شدت جراحت ها جان باخت.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می گوید، این حمله حوالی ساعت ۸ صبح زمانی رخ داد که افراد مسلح ناشناس بالای موتر حامل آقای ناکامورا تیر اندازی کردند، که در نتیجه پنج تن دیگر به شمول محافظین وی نیز کشته شدند.

خوگیانی می افزاید، حمله کننده گان موفق به فرار از ساحه شدند، اما تحقیقات پولیس در این مورد آغاز شده است.

تاکنون فرد یا گروهی مسولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

ارگ ریاست جمهوری این حمله را محکوم کرده و آنرا “بزرگترین جنایت در برابر مددرسانان” خواند.  

در اعلامیه ای سخنگوی رییس جمهور آمده است، ناکامورا، زنده گی خود را وقف هم‌ یاری وهمکاری با مردم ما کرد و حکومت را در مدیریت آب‌ها وجنگل‌ها کمک می کرد.

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان نیز کشته شدن این امدادگر جاپانی در جلال آباد را محکوم کرده می گوید این عمل در مقابل مردی که بیشتر زندگی اش را به کمک کردن به مردم آسیب پذیر افغان اختصاص داده بود، غیر قابل قبول می باشد.

ناکامورا، یک داکتر جاپانی بود که فعالیت های انسان دوستانه اش را در افغانستان با ارایه خدمات صحی در مناطق شرقی آغاز کرده بود.

وی بعد ها تمرکز کارهایش را روی ایجاد سیستم های بهتر آبیاری و مبارزه با خشکسالی معطوف کرد، که به همین  دلیل رییس جمهور غنی، چندی قبل شهروندی افتخاری افغانستان را به وی اعطا کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل