اخبار ساحوی

شورای امنیت ملی افغانستان نشست ویژه را برای بررسی حادثه بدخشان برگزار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سخنگوی ریاست جمهوری با ابراز این مطلب می گوی، اعضای شورای امنیت ملی  دراین نشست به چند و چون های این حادثه پرداخته و درباره کسانی که در این حادثه غفلت کرده اند ، تصمیم گرفته می شود.

حکومت تاکید می کند ، کسانیکه باعث کشته شدن نیروهای امنیتی افغان میشوند مورد عفو قرارنخواهند گرفت .

با گذشت چند روز از حادثه بدخشان که در آن شماری از نیرو های افغان از سوی مخالفان مسلح دولت جان باختند ، اعضای شورای امنیت ملی افغانستان در نشست ویژه گرد آمدند تا چگونگی این رویداد را بررسی کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری می گوید، کسانیکه نیروهای امنیتی افغانستان را می کشند مورد بخشش حکومت و مردم قرارنخواهند گرفت .

اجمل عابدی – سخنگوی رییس جمهور میگوید” حادثه بدخشان برای ما یک حادثه جدی و استثنایی ایست امروز قراراست جلسه شورای امنیت برگزار شود کسانی که باعث شهادت نیروهای امنیتی افغانستان می شوند مورد عفو قرار نمی گیرند.”

گفته می شود حادثه بدخشان به دنبال غفلت وظیفوی برخی از ، فرماندهان صورت گرفته است ، فرماندهان که گفته می شود ، هرکدام در برنامه های شب نشینی جداگانه بوده اند و از حمله بر نیرو های افغان در ولسوالی جرم ولایت بدخشان خبری نداشته اند.

اجمل عابدی – سخنگوی رییس جمهورمی افزاید ” شیوه جنگ و تهدید مخالفان در افغانستان تغییر کرده است ، ما در کنارنیروهای امنیتی خود استیم “

ولایت بدخشان در چند سال گذشته هر از گاهی شاهد تحرکات مخالفان مسلح بوده است اما حادثه اخیر که باعث سر بریدن چند سرباز افغان در ولسوالی جرم شد مردم را بیشتر از گذشته تکان داده است  .

این در حالیست که وزارت دفاع افغانستان با گسترش نا امنی هنوز وزیر ندارد و گفته می شود رهبران حکومت وحدت ملی برای انتخاب آن سخت در چانه زنی اند.

گزارش فرحنازفروتن

Trending

خروج از نسخه موبایل