خبرهای تازه

شورای صلح: تماس های مستقیم و غیرمستقیم را با طالبان آغاز کرده ایم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شورای عالی صلح می گوید که تماس های مستقیم و غیر مستقیم را با گروه طالبان اغاز کرده اما جزییات این تماس ها را فاش نمی کند.

سید احسان طاهری، سخنگوی این شورای می افزاید، در صورت که طالبان حاضر به مذاکره شده و به توافق برسند، جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان  نیز ارایه خواهد شد.

آقای طاهری گفت: “اگر تفاهم با طالبان شد روی خروج و تهیه جدول زمانی برای خروج نیرو های خرجی را ما ترتیب خواهیم  کرد. و این موضوع را حل می سازیم تماس های مستقیم و غیر مستقیم با این گروه وجود دارد.”

این در حالیست که به تازگی روسیه درخواست کمک پولی طالبان از مسکو را افشا کرده است؛ اما باور ها اینست که برخی کشور های همسایه افغانستان به طالبان پول و جنگ افزار می دهد و این کار بحران افغانستان را عمیق تر می سازد.

جاوید کوهستانی، اگاهی مسایل نظامی بیان داشت:”کشور های که با سیاست های امریکا در افغانستان سازگاری ندارند از طالبان حمایت میکنند و این زمینه تداوم جنگ در افغانستان را بیشتر می سازد و قربانی بیشتر از افغانها می گیرد.”

ناکامی های شورای عالی صلح اینجا نیز بر سر زبانهای قانونگذاران است. اعضای مجلس نمایندگان می گویند این شورا توانایی کشاندن طالبان به میز گفتگو های صلح را ندارد و نیاز است تا در شورای عالی صلح بسته شود.

این در حالیست که حکومت افغانستان اخیراً پیشنهاد صلح بدون پیش شرط را به طالبان مسلح ارایه کرد، اما این گروه تا حال در این مورد پاسخ نداده اند.  

Trending

خروج از نسخه موبایل