خبرهای تازه

شورای صلح خواستار تمرکز حکومت بر بسته شدن دفتر طالبان در قطر شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شورای عالی صلح که بر بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر خوشبین است میگوید داشتن نمایندگی سیاسی طالبان در منطقه به تیزترشدن چرخه روند صلح کمک میکند.

مولوی عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی صلح از حکومت میخواهد که باید هرچی زوتر در مورد بسته شدن دفتر طالبان در قطر تصمیم جدی اتخاذ نماید.

آقای اوقچون گفت: “بعد از این که بالای قطر اتهام وارد شد، حکومت وحدت ملی باید در این مورد تجدید نظر بکند و این دفتر را به کشور سوم که مورد اعتماد دولت افغانستان و مخالفین مسلح باشد ، بی طرفانه عمل بکند. اما تا هنوز اقدامی از طرف حکومت مشاهده نکردیم.”

 اما کارشناسان امور می گویند بسته شدن دفتر طالبان در قطر هیچ تاثیری بر روند صلح در افغانستان نخواهند داشت. گروه مسلح طالبان استقلالیت تصیم گیری ندارند تا در مورد صلح افغانستان تصمیم بگیرند و این امریکا است که میتواند بر ناامنی های افغانستان نقطه پایان بگذارد.

آصف بکتاش،  کارشناس امور سیاسی بیان نمود که “تا وقتی که ایالت متحده امریکا تصمیم نداشته باشند صلح و ثبات در افغانستان تامین شود وضعیت همچنان ادامه خواهد کرد. هرگاه که ایالت متحده امریکا تصمیم گرفت که جنگ در افغانستان ختم شود. دولت پاکستان دولتی نیست که مقاومت کرده بتواند، گفته میتوانم که در یک هفته جنگ ختم میشود.”

این درحالیست که بعد از متهم شدن دولت قطر به حمایت از هراس افگنان، سفیر افغانستان در قطر گفته است که دفتر سیاسی طالبان در این کشور بسته خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل