اخبار ساحوی

شورای عالی صلح: رهایی زندانیان طالب از پاکستان باید با تفاهم شورای عالی صلح صورت گیرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۴, ۱۳۹۱)

با آنکه رهایی فرماندهان طالب از زندان های پاکستان در یک سال گذشته یکی از خواست  های حکومت افغانستان برای تسریع روند صلح است ، اما شورای صلح افغانستان از پاکستان می خواهد تا رهایی زندانیان طالب در هماهنگی با حکومت افغانستان صورت گیرد.

شورای عالی صلح افغانستان میگوید:”تنها از رهایی چهار زندانی طالبان از زندان های پاکستانی خبر دارند و بس. حال آنکه تا اکنون 26 زندانی طالب از زندان های پاکستان رها شده اند.

شورای عالی صلح افغانستان در پیوند به گزارشی که در روز نامۀ انترنتی واشنگتن پست به نشر رسیده واکنش نشاند داده و از حکومت پاکستان خواست تا رهایی زندانی های طالبان باید با تفاهم شورای عالی صلح صورت گیرد.

گفته میشود که روز نامۀ انترنتی واشنگتن پُست نوشته است که “شماری از فرماندهان طالب پس از رهایی از زندان های پاکستان دو باره در برابر حکومت افغانستان سلاح بر میدارند”.

محمد اسماعیل قاسمیار مشاور امور خارجی شورای عالی صلح دراین رابطه گفت:”متاسفانه گروه دومی هم که از زندانهای پاکستان رها شدند شورای عالی صلح درجریان قرارنداشت. و حال هم از سرنوشت زندانی های رها شده که درپاکستان استند یا درجا های دیگری رفته اند و یا هم با جناح های مخالف دولت یکجا شده اند شورای عالی صلح خبر ندارد”.

درهمین حال زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان نیز می گوید “ما تشویش خود را در نشست سه جانبه ی افغانستان ، پاکستان و بریتانیا در لندن نیز گفتیم زیرا وقتی زندانی های طالبان رها شوند میتوانند جای بروند که برای حکومت افغانستان خطرناک باشد”.

به گفته وزیر خارجه افغانستان در این مورد نیز درنشست سه جانبه توافق صورت گرفت.

همزمان با این گونترکتزسخنگوی ایساف در این مورد اظهار بی اطلاعی نمود و گفت:”این مسأله میان حکومت افغانستان و پاکستان است ایساف در مورد رهایی زندانیان طالب ابراز نظر نمیکند”.

پس از سقوط طالبان در سال 2001 میلادی شمار زیادی از فرماندهان طالب به پاکستان فرار کردند اما تا اکنون شمار دقیق طالبان که در زندان های پاکستان استند معلوم نیست.

Trending

خروج از نسخه موبایل