رویداد های اخیر

شورای علما در ولایت تخار به فعالیت آغاز کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۳, ۱۴۰۱)

براساس فرمان رهبر امارت اسلامی شورای علما در ولایت تخار امروز دوشنبه (۲۳جوزا) به فعالیت آغاز کرد.

اعضای این شورا پانزده تن از عالمان دینی و پنج تن از بزرگان این ولایت هستند و رییس آن رابطه مستقیم با رهبر امارت اسلامی خواهد داشت.

این شورا مانند شورای ولایتی حق نظارت از کارکرد حکومت محلی را دارند و هم چنان برای مسولان برای بهبود امور حکومت داری مشوره میدهند.

معین تامیناتی وزارت امور داخله در سفر اش به تخار مولوی محمد مراد را به عنوان رییس و مولوی حیات‌الله را به صفت معاون شورای علمای دینی در این ولایت معرفی کرد.

به گفته او این شورا به اساس دستور رهبر امارت اسلامی تشکیل شده که ۲۰ عضو دارد که ۱۵ تن آن از عالمان دینی و ۵ بزرگ محلی است که همه اعضای آن بر سااس فرمان رهبر امارت اسلامی گماشته شده اند.

مولوی محمد محسن هاشمی، معین تامیناتی وزارت امور داخله گفت:” شورای علما بالاتر از شورای ولایتی جمهوریت میباشد شورای ولایتی به این اندازه در قضایا صلاحیت نداشتند شورای ولایتی نمیتوانست مسوولین را تحت نظارت بگیرد و یا مشورت بدهد یا امر و نهی کند و دیگر خصوصیات این شورا این است که رئیس این شورا رابطه مستقیم با امیر المومنین دارد.”

رهبری این شورا هم می‌گوید که برای تحکیم حکومتداری خوب و بهبود روابط مردم با حکومت و هم چنان نظارت از اعمال حکومت محلی تلاش‌های خستگی ناپذیر خواهند کرد.

مولوی محمد مراد، رییس شورای علما در تخار می‌گوید که:”این یک بار و مسوولیت سنگین است و از عهده همچو کار خیلی سنگین است که انسان برآمده بتواند.”

مخدوم حیات‌الله رایق، معاون شورای علما در تخار می‌گوید که:”هر واقعه که ملت شکایت کند ما او را به دولت میرسانیم و یا کدام واقعه که در اداره صورت می‌گیرد و اگر مراجعین و مردم شکایت میکنند فورا با والی ولایت شریک میکنیم و نیز لایحه کاری که امیر المومنین سپرده اند مطابق او کار میکنیم.”

قرار است شورای علما در تمامی ولایت‌های کشور ایجاد شود بخش کار این شورا هم چنان رسیدگی به دعاوی حقوقی است. پیش از این همچون شورا در ولایت قندهار ایجاد شده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل