اخبار ساحوی

شورای همکاری ایتلاف ها و احزاب: کرزی تعهد خود برای برگزاری انتخابات شفاف را عملی کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شورای همکاری ایتلاف ها و احزاب سیاسی با ابراز نگرانی در مورد شفافیت انتخابات آینده ریاست جمهوری، از حکومت و جامعه جهانی می خواهد تا برای شفافیت انتخابات تلاش جدی کنند.

این شورا از حکومت به ویژه رییس جمهور حامد کرزی می خواهد تا تعهد خود را برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در کشور، عملی نماید.

شاه ولی کریم زوی رییس حزب حقیقت روز شنبه ( 7 دلو) در کابل تاکید کرد که باید انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 م به دور از دست اندازی ها و مداخلات، به گونه شفاف برگزار گردد.

در همین حال محمد سلیمان کاکر عضو حزب حق و عدالت گفت که استفاده از کارت های رای دهی گذشته در انتخابات آینده زمینه تقلب وسیع را فراهم خواهد ساخت.

او از حکومت خواست تا برای برگزاری یک انتخابات شفاف، کارت های جدید را به رای دهندگان توزیع کند.

همزمان با این، پشتونیار از اعضای ارشد حزب افغان ملت از کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت افغانستان انتقاد کرد که در تهیه پیش نویس قانون انتخابات، دیدگاه های مشروع و دموکراتیک احزاب سیاسی را مد نظر قرار نداده اند.

اما مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که طرح قانون انتخابات در مشوره با نمایندگان احزاب و نهادهای مدنی تهیه شده بود، اما برخی تغییرات از سوی وزارت عدلیه در آن وارد گردیده است.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که این طرح اکنون برای تصویب به مجلس نمایندگان فرستاده شده و در آینده نزدیک این مجلس در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.

او افزود که کمیسیون مستقل انتخابات از هیچ تلاشی برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم در کشور دریغ نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، قرار است در ماه حمل سال 1393 شمسی برگزار گردد. نا امنی ها ودست کاری در نتایج انتخابات از نگرانی های عمده درمورد این انتخابات می باشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل