اخبار ساحوی

شورای ولایتی بغلان: امضا کننده گان تفاهمنامه دند غوری باید محاکمه شوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

والی بغلان از حکومت می خواهد کسانی که در تفاهمنامه دند غوری امضا کرده و زمینه را برای تقویت طالبان فراهم ساخته اند را به دادگاه معرفی کند.

شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان خواستار به داد گاه کشاندن گلاب منگل وزیر سرحدات اقوام و قبایل شده اند.

نظامیان افغان و مقام های محلی بغلان به این باورند که گلاب منگل وزیر سرحدات اقوام و قبایل با امضای این تفاهمنامه زمینه را برای دست یابی طالبان به بخش های از این ولایت به ویژه دند غوری و دند شهاب الدین فراهم ساخته است.

عبدالستار بارز، والی ولایت بغلان می گوید: “کاملا معلوم است که چی کسانی زمینه جنگ و بربادی ولایت بغلان را فراهم ساختند، قانون باید تطبیق گردد و عاملین این بدبختی مورد بازپرس قرار گیرند”.

شماری از منابع در ولایت بغلان میگویند که سربازان بین المللی نیز در حمایت از تفنگداران افغان برای سرکوب طالبان در دند غوری و دند شهاب الدین به این ولایت آمده و انتظار میرود که به زودی بمبارد هوایی بر مواضع طالبان را آغاز کنند.

بسم الله عطاش، یک عضو شورای ولایتی بغلان در صحبت با آریانانیوز می گوید: “در این مدت زمان، امکانات بسیار گزاف حکومت به مصرف رسیده است، هر کسی که در پای این تفاهمنامه امضا کرده اند، باید محاکمه شده و در دادگاه ملی برای مردم جواب دهند”.

نیرو های افغان حدود یک ماه است که درگیر جنگ با طالبان در دند غوری و دند شهاب الدین بغلان هستند، جنگجویان طالب در دند غوری کمتر حاضر شدند که مواضع شانرا ترک کنند، اما نظامیان افغان از هم پاشی طالبان در دند شهاب الدین حرف میزنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل