رویداد های اخیر

شورای پناهندگان ناروی با مشارکت کارمندان زن و مرد فعالیت‌اش را در کندهار از سرگرفت

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۵, ۱۴۰۲)

شورای پناهندگان ناروی اعلام کرده که توانسته است بعضی از عملیات بشردوستانه خود را در ولایت کندهار و مناطق دیگر افغانستان از سر بگیرد.

یان اگلند، منشی عمومی شورای پناهندگان ناروی امروز (دوشنبه، ۱۵جوزا) در صحفه تویترش نگاشته است: «شورای پناهندگان ناروی توانسته بعضی از عملیات بشردوستانه خود را در کندهار و همچنین تعدادی از مناطق دیگر در افغانستان از سر بگیرد.»

اگلند افزود: «تمام کار ما به طور یکسان برای زنان، مردان، دختران و پسران است و با مشارکت برابر کارمندان بشری زن و مرد.»

امارت اسلامی افغانستان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

این در حالی است که ماه گذشته، رییس شورای پناهندگان ناروی گفته بود مقام‌های ارشد امارت اسلامی به او گفته اند که در حال نهایی‌کردن دستور العمل‌هایی اند که به زنان اجازه بدهد کار با سازمان‌های غیردولتی را از سر گیرند.

در آن زمان یان اگلند در گفتگو با اسوشیتدپرس همچنان از جامعه جهانی خواسته بود افغانستان را فراموش نکنند و این کشور را کمک کنند. او از حکومت نیز خواسته بود اگر با جامعه جهانی همگام شوند میلیاردها دالر به افغانستان سرازیر خواهد شد.

هرچند در آن زمان این مسأله از سوی امارت اسلامی رد و یا تایید نشد، اما رییس شورای پناهندگان ناروی گفته بود که امارت اسلامی در حال کار روی نهایی‌سازی این دستورالعمل است.

ایگلند که ماه گذشته به افغانستان سفر کرده بود و با شماری از مقام‌های ارشد امارت اسلامی دیدارهای داشت به اسوشیتدپرس گفت این اطمینان را که زنان با نهایی‌شدن این دستورالعمل کار با سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسان را در افغانستان از سرخواهند گرفت از سوی حکومت دریافت کرده است.

ایگلند گفته بود: «هر توافقی که در کندهار به دست بیاید، می‌تواند تاثیر ملی داشته باشد، دستورالعمل‌ کار زنان نیز نزدیک به نهایی‌شدن است، این چیزی است که به من ابلاغ شده اما جدول زمانی در این خصوص ارایه نشده است و نیز جزییات بیشتر در این زمینه وجود ندارد، اما احتمالاً این دستورالعمل‌ها طرز لباس، تفکیک جنسیتی درمحل کار و یک همراه برای سفر را در بر می‌گیرد.»

با این حال، آقای ایگلند هشدار داده بود که شورای پناهندگان ناروی در صورت عدم بازگشت زنان و دختران به کار و تحصیل، ۴۰ درصد از بودجه خود را برای افغانستان از دست خواهد داد.

او افزوده بود: «به افغانستان پشت نکنید در حالی که کشورهای عضو ناتو و امریکا میلیاردها دالر را در جنگ اوکراین به مصرف می‌رسانند، به طالبان (امارت اسلامی) هم می‌گویم که تغییر در رفتار و پالیسی شان می‌تواند منجر به سرازیرشدن میلیاردها دالر پول به افغانستان شود.»

شورای پناهندگان ناروی همچنان ۲۲۰ نفر از ۱۵۰۰ نیروی کاری خود را اخراج و پنج دفترش را تعطیل کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل