تجارت

شکایت صنعت‌کاران سنگ مرمر از مشکلات در قراردادها

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

چالش‌ها در قراردادهای سنگ مرمر، باعث شده است کارکنان این سکتور با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

مسئولان در اتحادیه پروسس و استخراج سنگ مرمر می‌گویند، در این بخش صدها میلیون دالر سرمایه‌گذاری کرده اند، اما با بند شدن قرار دادها از سوی حکومت، مشکلات زیادی برای آنان خلق شده است.

به گفته ی آنان تلاش‌های منفی در این مورد به اندازه ای افزایش یافته است که بسیاری سرمایه‌گذاران این بخش فعالیت‌های شان را متوقف ساخته اند.

محمد انور حسینی، رئیس اتحادیه پروسس و استخراج سنگ مرمر، می‌گوید: “بعضی حلقات به سطح رهبری حرف‌های نادرست می‌زنند و قراردادها را بالای ما بند کرده اند، بارها گفتیم که این مشکل را حل کنند اگر نمی‌شود حکومت بیاید وسایل را نیز بگیرد تا ما از کشور بیرون شویم.”

در همین حال، وزارت معادن از اقدامات تازه در این خبر می‌دهد. مسئولان در این وزارت، بند شدن قرارداد از سوی حکومت را تایئد می‌کنند و می‌افزاید که این وزارت بر اساس یک برنامه جدید، قراردادها را دوباره با صنعت کاران از سر خواهد گرفت.

قدیر مصطفی، سخنگوی این وزارت اظهار می‌دارد: “مرمر به حیث یک عنصر اقتصادی ویژه در افغانستان شناخته می‌شود، افغانستان در این سکتور ظرفیت بزرگ دارد، وزارت معادن تعهد کرده است تا قراردادها را در این بخش به صنعت کاران بدهد اما به اساس یک پروسیجر روشن، در قراردادهای پیشین مشکلات زیاد موجود بود.”

با این همه، مسئولان اتحادیه سنگ مرمر، می‌گویند که در ۵ سال گذشته ۱۰۷ فابریکه استخراج و پروسس سنگ مرمر در کشور وجود داشت، اما اکنون این رقم بین ۴۰ تا ۵۰ فابریکه کاهش یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل