کوید۱۹

شیوع نوع اومیکرون کرونا باعث لغو هزاران پرواز در جهان شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۴, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که همزمان با رخصتی‌های کرسمس خطوط هوایی تجارتی هزاران پرواز را از بهر جلوگیری از شیوع نوع اومیکرون ویروس کرونا لغوه کرده است.

گزارش افزوده که موج اومیکرون سبب شده تا خطوط هوایی تجارتی در سراسر جهان بیش از ۴۵۰۰ پرواز را در آخر هفته رخصتی‌های کرسمس که معمولا مصروف ‌ترین روزها برای شرکت‌های هوایی می‌باشد، لغو کنند.

رویترز افزوده که شرکت‌های هوایی در سراسر جهان حدود ۲۴۰۱ پرواز را روز گذشته (جمعه ۳جدی) لغو کرده و نزدیک به ده هزار پرواز دیگر را به تعویق انداخته است.

در ایالات متحده امریکا، سه شرکت هوایی بیش از ۳۰۰ پرواز را در شب کرسمس لغو کرده اند.

خطوط هوایی یونایتد، ۱۶۹ پرواز خود را از صبح جمعه لغو کرده و در اعلامیه‌ای گفته است که افزایش موارد ابتلا به اومیکرون سبب کمبود خدمه پرواز شده است.

امریکا چندین جاذبه گردشگری را نیز در فهرست کشورهای با خطر بسیار بلند ابتلا قرار داده است؛ اسپانیا، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا و بریتانیا از جمله این کشورها استند.

علاوه بر پروازها، شیوع نوع اومیکرون برنامه‌های سال نو میلادی را نیز با مشکل روبرو کرده است.

در نیویارک، جشن سال نو در “تایمز سکویر” که معمولاً حدود ۵۸ هزار نفر را جذب می‌کند، امسال به ۱۵ هزار نفر محدود شده است.  همچنان تمام شرکت‌کننده‌های بالای ۵ سال، باید سند واکسیناسیون خود را ارایه کنند.

بر بنیاد این گزارش شیوع ویروس کرونا در امریکا افزایش یافته است.

از سوی دیگر، در اروپا ایتالیا، اسپانیا و یونان استفاده از ماسک را در فضای باز اجباری کرده اند.

گزارش می افزایند که در هالند محدودیت‌های شدید قرنطین وضع شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل