رویداد های اخیر

صالح: امریکا به طالبان مشروعیت داده است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۱, ۱۴۰۰)

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ ثور) گفته که امریکا به طالبان مشروعیت داده است و حالا باید در امور افغانستان دخیل باشد.

صالح در یک گفتگو با رسانه سی بی اس  گفته که وی همه روزه در باره خطر و تهدیدها بررسی میکند که چگونه میتوانیم آن را با منابع داخلی دفع کنیم.

او در این باره گفت:” روزهای که ما به سرمایه‌ها و منابع فوق العاده حساب میکردیم گذشته است، ما به امریکا گفته نمی توانیم که این را ختم نکنید. آنها تصمیم گرفته و ما آن احترام میکنیم. من مطمیین استم که آنها خطرها را نیز محاسبه کرده اند. اگر شما میخواهید که به آنها یاد آور شوم این است که طالبان هراس افگن استند.”

صالح میگوید که امریکا به طالبان مشروعیت داده است.

او در این باره افزود:”بدون شک ایالات متحده امریکا به آنها مشروعیت داده است. دفتر دوحه توسط امریکا تاسیس شد، رها کردن ملا برادر از زندان نوآوری امریکا بود. رفتن آنها به اینجا و آنجا به کمک امریکا صورت میگیرد. بدون شک توافقنامه دوحه میان امریکا و طالبان است.آنها باید پاسخگو باشند.”

صالح میگوید:” امریکا یک قدرت جهان است، مگر اینکه آنها انکار کند. آنها یک قدرت است. آنها در همه جهان قابلیت‌ها دارد. ما نفوذ آنها را احترام میکنیم. به عنوان یک کشور محتاج ما از امریکا میخواهیم که دخیل بماند، در موضوعات سیاسی، اقتصادی و ستراتیژیک.”

 معاون نخست ریاست جمهوری می افزاید که سرمایه گذاری‌های امریکا در افغانستان تغیرات بیشتر آورده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل