خبرهای تازه

صالح: صلح شکننده و خواست های فرمایشی پاکستان عملی شدنی نیست

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

امرالله صالح معاون نخست دسته انتخاباتی دولت ساز تاکید دارد که تصمیم سرنوشت صلح در کشور را شورای ملی و مردم خواهند گرفت و هیئت مذاکره کننده با طالبان تنها گفتگو خواهند کرد.

آقای صالح ، که در گردهمایی هواداران دسته انتخاباتی دولت ساز در کابل سخنرانی میکرد، می گوید” در صلحی که ما می آوریم حرف ما با ملت ما در مطبوعات و در جلسه با امریکایی ها یکی خواهد بود. ما مثل طالب صلح نمی آوریم که پیش امریکایی ها عذر می کند، که موافقتنامه صلح را به جهان نشان ندهند تا این گروه رسوا نشود.”

صالح همچنان می افزاید که طالبان در مذاکرات صلح تلاش دارند تا خواست های پاکستان را عملی بسازند، اما این تلاش ها ناکام خواهد بود.

امرالله صالح در پیوند به قبول نداشتن بیرق ملی افغانستان از سوی طالبان می گوید: ” طالبان برخاسته اند که این پرچم را قبول نداریم، کجایش را قبول ندارید، کلمه شریف است، محراب است، ممبر است، قدامت یک صد وچند ساله دارد و فخر تمام افغان ها هم است، تو چی می خواهی که بیرق ملا نصرالدین و ملا فضل الله را برما عملی بسازی.”

در همین حال، باشنده گان شماری از ولسوالی های کابل که پشتیبانی خود را امروز از دسته انتخاباتی دولت ساز اعلام کردند؛ نگران پیامد های احتمالی دشوار صلح در کشور اند.

انورخان اوریا خیل، نماینده  مردم کابل در مجلس نماینده گان می گوبد:” صلح یک نیاز است اما ما صلحی را نمی خواهیم که از بیرون به ما تحمیل شود و گذشته تلخ جنگ تکرار شود.”

انتظار میرفت نهمین دور مذاکرات صلح  امریکا با طالبان توافقی را در پی داشته باشد، اما پس از آن که زلمی خلیزاد مسوده توافقنامه صلح  با طالبان را با حکومت افغانستان شریک ساخت، نگرانی ها در مورد این توافق احتمالی  بیشتر شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل