رویداد های اخیر

صدراعظم قطر در سفر به کندهار با رییس‌الوزرای امارت اسلامی دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۲, ۱۴۰۲)

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که صدراعظم و رییس استخبارات کشور قطر در سفر به کندهار با رییس‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان دیدار کردند.

ذبیح‌الله مجاهد گفته است که هیئت بلندپایه قطر در دیدار با ملا محمد حسن آخند تعهد کردند که روابط و اعتماد با افغانستان را تقویت و در بخش‌های آموزش، صحت و مسایل اقتصادی همکاری کنند.

این هیئت امروز (جمعه، ۲۲ ثور) به ولایت کندهار رسید و با مسوولین ارشد امارت اسلامی دیدار کرد.

محمد بن عبدالرحمان الثانی در سپتمبر ۲۰۲۱ در مقام وزیر خارجه قطر به کابل سفر کرد و با مقامات امارت اسلامی دیدار کرده بود.

آقای مجاهد گفته است که رییس‌الوزرا در این دیدار از مقامات قطر خواست که برای اعتمادسازی میان افغانستان و جامعه جهانی نقش بیشتر بازی کنند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی، صدراعظم و وزیر خارجه قطر است. عبدالله الخلیفي، رییس استخبارات قطر صدراعظم این کشور را در سفر به کندهار همراهی می‌کند.

این اولین سفر صدراعظم قطر به شهر کندهار است.

ذبیح‌الله مجاهد همچنان گفته است که رییس‌الوزرا در این دیدار از همکاری‌ها و حسن نیت قطر نسبت به افغانستان قدردانی کرده و روی همکاری‌های بیشتر این کشور با مردم و امارت اسلامی تأکید کرده است.

قطر در سال‌های گذشته به امارت اسلامی اجازه داد دفتر سیاسی خود را در دوحه باز کند.

توافقنامه دوحه بین امریکا و امارت اسلامی در دوحه امضا شد. همچنین دوحه میزبان مذاکرات صلح بین‌الافغانی میان امارت اسلامی و حکومت پیشین افغانستان بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل