اخبار ساحوی

صدراعظم پاکستان: عوامل نا آرامی‌های اخیر شناسایی و دستگیر شوند

Published

on

(Last Updated On: )

به نقل از خبرگزاری رویترز، صدراعظم پاکستان خواستار شناسایی و دستگیری عوامل ناآرامی‌های خشونت‌آمیز اخیر این کشور شد.

شهباز شریف، روز شنبه (۲۳ثور) به مقامات این کشور دستور داد تا همه کسانی را که درناآرامی‌های خشونت‌آمیز در این کشور دست داشتند، شناسایی و دستگیر کنند.

اشاره شهباز شریف به ناآرامی‌هایی است که پس از بازداشت عمران خان، صدراعظم سابق پاکستان در این هفته، در این کشور شکل گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، هواداران خشمگین عمران‌خان، منازل برخی از افسران اردو را تخریب کردند و یک طیاره اردو هم در جریان این ناآرامی‌ها به آتش کشیده شد.

پولیس ایالت پنجاب، گفته است که در جریان این تظاهرات بیش از ۲۸۰۰ تن دستگیر شدند، در حالی که ۱۵۲ پولیس زخمی شدند، ۷۴ موتر پولیس تخریب و به آتش کشیده شد، و ۲۲ ساختمان دولتی از جمله ماموریت‌ها و دفاتر پولیس آسیب دیدند.

در این گزارش آمده است که دراین تظاهرات دست کم هشت نفر کشته شدند.

پس از اعلام شهباز شریف، دولت پنجاب تصاویری از معترضان ناشناس را منتشر کرد که در حمله به محل بود و باش یک مقام نظامی در روز چهارشنبه شرکت داشتند.

عمران خان در یک سخنرانی مجازی برای هواداران خود روز شنبه، از محکمه خواست تا تحقیقات مستقلی را در مورد خشونت‌های اخیر و این که کی در عقب آن است، راه اندازی نماید.

او همچنین از هوادارانش خواست که عصر امروز (یک‌‍شنبه ۲۴ثور) برای اعتراض به جاده‌ها بیرون شوند.

منابع رویترز گزارش داده اند که فیس‌بوک، یوتیوب و تویتر روز شنبه در پاکستان غیرقابل دسترسی بودند.

پیش از این وزارت داخله پاکستان سه شنبه شب به اداره مخابرات دستور داده بود که خدمات مبایل را در سراسر کشور متوقف کند و دسترسی به این سه شبکه اجتماعی را مسدود کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل