تجارت

صدر اعظم روسیه : آماده تشدید توسعه راه های ترانسپورتی به افغانستان و جنوب آسیا هستیم

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۸, ۱۴۰۲)

میخائیل میشوستین، صدر اعظم روسیه اعلام کرده که کشور اش آماده است تا گسترش مسیرهای حمل و نقل اوراسیا از جمله مسیرهای حمل و نقل به افغانستان و جنوب آسیا را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری انترفاکس روز دوشنبه، میشوستین در نشستی با صدر اعظم ازبیکستان گفت: «گام‌های بعدی در راستای توسعه دهلیز بین‌المللی شمال-جنوب در اولویت قرار دارد، همانطور که قبلاً گفته‌ایم، این پروژه می‌تواند از نظر حمل‌ونقل بار با کانال سوئز رقابت کند و اجرای آن باعث افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین همه شرکت‌کنندگان پروژه خواهد شد.»

وی افزود: «در این زمینه، ما آماده ایم بر گسترش تمامی مسیرهای حمل و نقل در فضای مشترک اوراسیا از جمله مسیرها به افغانستان و جنوب آسیا تمرکز کنیم.»

میشوستین در حالی که از ارتباط حمل و نقل بیشتر بین روسیه و ازبیکستان و همچنین فضای اوراسیا به طور کلی صحبت می کرد، گفت که پیش نویس یک برنامه همکاری جامع برای توسعه حمل و نقل ریلی در ازبیکستان یک هدف کلیدی است. وی گفت: «سرمایه گذاران روسی آماده کمک به ارتقای زیرساخت های میدان‌های هوایی هستند.»

از سوی دیگر، عبدالله اریپوف، صدر اعظم ازبیکستان گفت که توسعه دهلیزهای جدید حمل و نقل بین المللی، امکان دسترسی به بازارهای بهتر را فراهم می کند.

وی افزود: «ما از توسعه یک دهلیز حمل و نقل کلیدی در قاره اوراسیا، دهلیز بین المللی شمال-جنوب حمایت می‌کنیم. ما علاقه مند راه اندازی مشترک یک دهلیز حمل و نقل چندوجهی جدید بین بلاروس، روسیه، قزاقستان، ازبیکستان، افغانستان و پاکستان هستیم. یکی از جنبه های این ابتکار، ساخت خط آهن در دهلیز فرا افغانستان است.»

Trending

خروج از نسخه موبایل