رویداد های اخیر

صدر اعظم موقت پاکستان: حکومت آینده به اخراج مهاجرین غیرقانونی ادامه دهد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۸, ۱۴۰۲)

صدراعظم موقت پاکستان از روند اخراج اجباری مهاجرین افغان از این کشور دفاع کرده و گفته است که اخراج مهاجرین افغان تصمیم درستی بود و حکومت بعدی باید آن‌را پیگیری کند.

انوار الحق کاکر بیان کرده است: «شهروندان افغانستان که وارد پاکستان می‌شوند، باید ویزه داشته باشند. در کدام کشور شهروندان خارجی بدون پاسپورت وارد آن می‌شوند؟ شهروندان کشورهای همسایه از جمله افغانستان باید به قوانین مهاجرت پاکستان پایبند باشند چون این یک رویه‌ رایج در سراسر جهان است. این یک تصمیم درست بود و دولت بعدی نیز باید این روند را ادامه دهد.»

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن در یک ماه گذشته تنها از طریق بندر سپین بولدک به کشور برگشته اند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که از زمان آغاز روند اخراج مهاجرین بدون مدرک، تاکنون ۴۷۵ هزار و ۶۰۳ افغان از پاکستان اخراج شده‌ و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

شماری از مهاجرین برگشته از پاکستان می‌گویند که پس از بازگشت به افغانستان، کار پیدا نمی‌توانند و نمی‌دانند که وعده بعدی غذا را از کجا و چگونه تهیه کنند.

در همین حال، نشریه هندی «سندی گاردین» گزارش داده است که اردوی پاکستان به دنبال فرستادن جنگ‌جویان داعش به خاک افغانستان است.

اما امارت اسلامی این گزارش را رد کرده و می‌گوید که تمام سرحدات افغانستان به شدت محافظت می‌شود و به هیچ جنگجویی اجازه داده نمی‌شود که وارد خاک افغانستان شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل