Connect with us

رویداد های اخیر

صدر اعظم پاکستان: در قبال هموطنان خودم مسئولیت دارم نه اتباع خارجی غیرقانونی

منتشر شده

در

(Last Updated On: قوس ۲۵, ۱۴۰۲)

در حالی که اخراج افغان‌ها از سوی پاکستان مورد انتقاد قرار گرفته است، صدر اعظم حکومت موقت این کشور گفته است که او در قبال هموطنان خودش مسئولیت دارد نه اتباع خارجی غیرقانونی.

انوار الحق کاکر روز جمعه در جریان سفر اش به کشمیر گفت که پاکستان کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد را امضا نکرده بلکه بر بنیاد یک توافق با کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، مهاجرین را ثبت کرده است.

او تاکید کرد که پناهجویان افغان بدون اسناد اقامت در پاکستان می‌توانند پس از اخذ ویزه دوباره به این کشور برگردند.

کاکر گفت: «مهاجرین بی اسناد که هیچ گونه اسناد مهاجرت ندارند ما به آنها به طور مکرر گفته ایم که با مشکلات اجتماعی، سیاسی، جنایی و تروریستی روبرو ایم و نمی‌توانیم آنها را تحمل کنیم و باید آنها به کشور شان بروند. ما ورود آنها را تا قیامت ممنوع نکرده یم. آنها به کشور خود بروند و با پاسپورت ویزه به هر هدف که می‌خواهند دوباره به پاکستان آمده می‌توانند. مسئولیت من در قبال هموطنان خودمان می‌باشد نه در قبال اتباع خارجی غیر قانونی.»

از سوی دیگر، رئیس سازمان ملی مهاجرت ایران در نشستی در کشور سویس گفته است که در کنار بازگشت داوطلبانه، جلوگیری از آوارگی‌های جدید اتباع افغانستان مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله مبینی در این نشست همچنان افزوده است که افغانستان در چند دهه اخیر به دلیل مداخلات کشورهای خارجی و مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی همواره مبدا اصلی مهاجرت به کشورهای دیگر بوده است.

او تاکید کرده است که این موضوع مستلزم تشکیل دولت فراگیر در جهت بهبود وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود شرایط برای تحصیل و اشتغال زنان و دختران است.

همزمان با اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان، حکومت ایران نیز اخراج افغان‌ها از این کشور را افزایش داده است. به گفته مقام‌های محلی در هرات، روند اخراج مهاجرین افغان از ایران در ده روز گذشته دو برابر شده است. مهاجرین اخراج شده از ایران می‌گویند که بدرفتاری، بازداشت و شکنجه افغان‌ها از سوی پولیس ایران زندگی را برای شان به کابوس مبدل کرده است.

رویداد های اخیر

جلسه کمیسیون سیاسی امارت اسلامی افغانستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

جلسه کمیسیون سیاسی امارت اسلامی افغانستان روز پنج شنبه (۳جوزا) تحت ریاست مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء در قصر سپیدار برگزار شد.

در این جلسه در مورد وضعیت اخیر کشور و منطقه، نشست آینده دوحه و رسانیدن کمک‌های بشری به نیازمندان، بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

همچنان در این جلسه کمیسیون سیاسی در خصوص گسترش روابط و تعامل با شماری از کشورها صحبت شد و بر اساس اجندا تصامیم لازم صورت گرفت.

این درحالیست که سازمان ملل متحد اعلام کرده که قرار است نشست سوم دوحه در مورد افغانستان در ۱۰ و ۱۱ ماه سرطان (۳۰ جون و ۱ جولای) برگزار شود.

این نهاد بین‌المللی روز سه‌شنبه (۱ جوزا)، با ارایه معلومات در مورد دیدار اخیر معاون سرمنشی سازمان ملل با مقام‌های امارت اسلامی و برخی از چهرهای افغان در بیانیه‌ای نگاشته است که در نشست آینده دوحه فعالان جامعه مدنی نیز حضور خواهند داشت.

این سازمان رسماً از امیرخان متقی دعوت کرده تا در این نشست اشتراک کند.

درهمین حال، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که در مورد اشتراک افغانستان در این نشست آینده دوحه گفتگوها جریان دارد.

برخی از آگاهان برگزاری این نشست را با توجه به وضعیت جهان مهم می‌دانند، زیرا به باور آنان نیاز است تا افغانستان عضو رسمی جامعه‌ی بین‌المللی باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ساخت منازل مسکونی برای مغاره نشینان بامیان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

یک موسسه ایتالیایی ۱۰۰ خانه مسکونی برای مغاره نشینان در ولایت بامیان می‌سازد.

انی بالی، رئیس موسسه وینتوی ایتالیا و لودا، رئیس پوهنتون فلورانس این کشور در دیدار با والی بامیان از ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی برای مردم نیازمند و مغاره‌ نشین این ولایت به ارزش ۳۰۰ هزار دالر در مرکز این ولایت خبر داده اند.

در این دیدار، انی بالی، رئیس موسسه وینتوی ایتالیا ضمن قدر دانی از توجه و همکاری مقام ولایت بامیان، از فعالیت این موسسه در بامیان معلومات داده است.

رئیس موسسه وینتوی ایتالیا، افزود در کنار پروژه ساخت ۱۰۰ منزل مسکونی، تنظیم پلان بهسازی شهرک زرگران واقع در مرکز بامیان که شامل؛ کانال سیل برها، جویچه‌ها، سرک‌ها، و کوچه‌های داخل شهرک می‌باشد را نیز به صورت معیاری تنظیم و آماده می‌کنند.

عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان ضمن اطمینان از تامین امنیت در بامیان گفته است در تطبیق پروژه‌های انکشافی و زیر ساخت‌ها از سوی موسسات ملی و بین‌المللی در ولایت بامیان همکاری می‌کند.

والی بامیان افزوده است، تلاش شود تا پروژه ساخت خانه‌های مسکونی را به صورت معیاری تطبیق نموده و تنظیم پلان بهسازی شهرک زرگران به طور اساسی آن آماده شود.

گفته شده این پروژه تحت نظارت کامل ریاست شهرسازی و مسکن ولایت بامیان تطبیق خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر برای مرگ رئیسی در کتاب «تعزیت» امضا کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا برای تقدیم مراتب تسلیت به‌خاطر وفات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، امیرحسین عبدالهیان، وزیر امور خارجه آن کشور به سفارت تهران در کابل رفته و در کتاب «تعزیت» امضا کرده است.

ارگ در اعلامیه‌ای نوشته که آقای عبدالکبیر ضمن تسلیت به دیپلوماتان سفارت ایران گفته است: «امارت اسلامی و مردم افغانستان در این غم بزرگ با جمهوری اسلامی ایران و مردم آن خود را شریک می دانند.»

براساس اعلامیه، آقای عبدالکبیر با امضا در کتاب «تعزیت» افزوده است: ابراهیم رئیسی روابط خوبی برقرار کرده بود و امید است که از این به بعد نیز روابط دوستانه افغانستان و ایران تقویت بیشتر یابد.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!