رویداد های اخیر

صدها فعال حقوق بشر پاکستانی تصمیم برای آغاز مرحله دوم اخراج مهاجران افغان را محکوم کردند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۸, ۱۴۰۳)

بیش از سه صد تن از فعالان حقوق بشر، جامعه مدنی، استادان پوهنتون و وکلای مدافع در پاکستان تصمیم حکومت آن کشور را مبنی بر آغاز دومین مرحله اخراج اجباری مهاجران افغان محکوم کرده اند.

این فعالان در بیانیه‌ی گفته اند که اخراج مهاجران خلاف قانون اساسی پاکستان و نقض قوانین بین‌المللی می باشد.

آنان افزوده اند که ستره محکمه پاکستان در مورد درخواست‌ها‌ برای جلوگیری از اخراج اجباری مهاجران افغان، سکوت اختیار کرده است.

این فعالان تصریح کرده اند که حکومت پاکستان یک فهرست ۸۰۰ هزار نفری از مهاجران افغان دارای کارت مهاجرتی را تهیه کرده و قرار است آنان را سر از پانزدهم ماه اپریل اخراج کند.

در همین حال امارت اسلامی با آنکه اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان را نکوهش کرده و خلاف قوانین بین المللی می‌داند اما تاکید می‌کند که حکومت آمادگی کامل را برای فراهم آوری سهولت‌ها به برگشت کنندگان از پاکستان دارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «در مورد اخراج مهاجرین افغان از پاکستان ما یاد آوری کرده ایم که این اقدام غیرقانونی است و باید صورت نمی‌گرفت و نگیرد. البته اگر پاکستان باز هم این کار را بکند، امارت اسلامی و افغان‌ها آماده اند برای مهاجرین خدمات را ارایه کنند و آنها را جابجا بسازند و تا حد ممکن رسیدگی کنند.»

با این حال، وزیر خارجه امریکا در یک تماس تیلفونی با وزیر خارجه پاکستان صحبت نموده و دو طرف افزون بر مسایل دو کشور درباره‌ وضعیت افغانستان گفتگو کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل