اخبار ساحوی

صدیقی: به دلیل ضعف نهاد های استخباراتی مخالفان مسلح در صفوف نیروهای امنیتی جابجا شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت امور داخله می پذیرد که به دلیل ضعف نهاد های استخباراتی این وزارت ، شماری از نیرو های پولیس در تیر گران بدخشان دریک معامله به مخالفان مسلح دولت تسلیم شدند. انان میگویند که به خاطر بررسی این قضیه هیاتی را گماشته اند تا چگونکی رویداد را بررسی و اشخاص دخیل در معامله را شناسایی کند.

تسلیم شدن شماری از نیرو های امنیتی در تیرگران وردوج بدخشان به مخالفان مسلح دولت سروصدا های زیادی درپی داشت . سخنگوی وزارت امور داخله میگوید به دلیل ضعف نهاد های استخباراتی وزارت ، مخالفان مسلح در صفوف نیرو های امنیتی جابجا شده اند .

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله میگوید “بدون شک که ضعف وجود دارد اگر ضعف نمی بود چنین اتفاق به وجود نمی امد همه باید بررسی شود که ضعف در کجا بود وما نتوانیستیم که اشخاص نفوذی دشمن راشناسایی نمایم”.

وزارت امور داخله میگوید، انان تمام تسهیلات و تجهیزات را به نیرو های امنیتی در پایگاه تیر گران فراهم کرده بودند و طالبان توان جنگ رویا روی با نیرو های افغان را دراین محل نداشتند .

سخنگوی وزارت داخله از آغاز کارهیاتی برای بررسی این رویداد خبر می دهد .  

صدیق صدیقی سخنگوی وزرات امور داخله میگوید ” وزیر داخله دستور داده است تا هر چه زود تر حقایق برملا گردد نیرو های امنیتی امکانات خوب داشتند دشمن چگونه نفوذ کرد و انان تسلیم شدند ومهمات به دست طالبان افتاد.”

چند روز پیش حدود 107 تن از نیروهای امنیتی پولیس پس از چهار روز مقاومت در پایگاه تیر گران ولسوالی وردوج بدخشان به مخالفان مسلح دولت تسلیم شدند.

درنخست ادعا هایی وجود داشت که این سربازان به دلیل نرسیدن کمک مجبور به تسلیم شدن گردیدند اما اکنون وزارت داخله و برخی مقام های محلی این رویداد را یک معامله می دانند.

سربازان تسلیم شده درتیرگران دو باره ازسوی طالبان آزاد شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل