خبرهای تازه

صدیقی: حکومت تصمیم رهایی انس حقانی را ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 ریاست جمهوری می گوید: انس حقانی در بند نیروهای امنیت ملی است و هیچ توافق برای رهایی وی صورت نگرفته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید می کند: ” در حال حاضر هیچ تصمیم برای رهایی کدام زندانی نداریم و سیاست ما در مورد زندانی های که نزد حکومت افغانستان است هیچ تغییر نکرده است. در مسٔله انس حقانی هیچ تصمیمی حکومت افغانستان ندارد که این شخص آزاد شود .”

گفته می شود امریکا و طالبان برای اینکه به همدیگر بیشتر باور کنند توافق کرده اند تا انس حقانی و حافظ رشید دو عضو بلند پایه شبکه حقانی همراه با دو پورفیسور امریکایی و استرالیایی  تبادله شوند.

همایون جریر، عضو ارشد حزب اسلامی می گوید: ” توافق صورت گرفته است بین ایالات متحده امریکا و طالبان که از از طرف امریکایی ها انس حقانی و حافظ رشید احمد رها شوند و طالبان هم آنها دو پروفیسور امریکایی را رها کنند.”

در همین حال برخی منابع نزدیک به طالبان می گویند: بن بست در مذاکرات صلح بوجود آمده بود اما این روند به گونه کامل متوقف نشده بود، و گفتگو های پنهانی میان طالبان و امریکا جریان داشت.

این منابع می افزایند که مذاکرات از همانجا که سکلیده است از سر گرفته می شود.

ولی الله شاهین، آگاه امور صلح می گوید:” مذاکرات در دوحه آغاز می شود و مذاکراتی که به بن بست رفته بود دوباره احیای مجدد می شود.”

مذاکرات صلح امریکا با طالبان تا روی امضایی توافق هم پیش رفته بود اما رییس جمهور ترامپ این روند را ملغا کرد اما رسانه های خارجی می گویند: گفتگو های صلح آغاز می شود و در میان یک یا دو دور مذاکره توافق صلح طالبان و امریکا به امضا خواهد رسید.

Trending

خروج از نسخه موبایل