خبرهای تازه

صفوف نیرو های امنیتی باید تقویه شود : سیاف

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبد الرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی تلفات نظامیان افغان را تکاندهنده خوانده هشدار میدهد درصورتی که حکومت مردم را به عنوان دیپوی بشری نیرو های امنیتی ایستاد نکند نظامیان افغان با ورشکسته گی روبرو خواهند شد، وی همچنان برابر دانستن مجاهدین و هراس افگنان از سوی برخی حلقات را خیانت می داند.

در همین حال رییس اجرایی بار دیگر امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی را گام مهم برای رسیدن به ثبات میداند .

پنجمین سالیاد ترور برهان الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح.

همسنگران برهان الدین ربانی متهم ساختن گروه های جهادی به نقض حقوق بشری و ویرانی افغانستان از سوی شماری حلقات را بی معنا دانسته میگویند پاسخ این قضاوت ها را خواهند داد، عبدالرب رسول سیاف همچنان از کارنامه های نظامیان افغان در جنگ با طالبان ستایش کرده اما تلفات انان را نگران کننده میداند.

عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی میگوید ” تلفات نیرو های امنیتی زیاد شده و ما توان اکمال انرا در دراز مدت نداریم دولت باید ملت را به شکل از اشکال به حیث دیپوی بشری نیرو های امنیتی ایستاده کند در غیر ان به افلاس روبرو خواهیم شد”.

وی از حکومت میخواهد که به هیچ کسی اجازه ای ضربه زدن به ارزش های تاریخی و فرهنگی افغانها و بی احترامی به رهبران جهادی را ندهد.

آقای سیاف همچنان گفت ” یک تعداد افراد مجاهدین و طالبان را برابر و عامل ویرانی میدانند این خیانت و جفا است ما ناقضین نه بلکه فاتحین هستیم “.

رییس اجرایی حکومت در این مراسم بار دیگر از امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی استقبال میکند

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور میگوید ” ۲۳سال پیش تلاش ها بر این بود تا سران جهادی با هم نزدیک شوند حالا هم هر چند دیر شده اما امضای این توافقنامه یک گام بزرگ در راستای صلح است”.

عبدالهادی ارغندیدوال رهبر حزب اسلامی شاخه ارغندیوال گفت ” مخالفین که جنگ را ادامه میدهند بدانند که این جنگ برای اسارت است و ما را اسیر میسازد”.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه نیز بار دیگر بر بررسی پرونده ترور برهان الدین ربانی و تمامی قتل های زنجیره ای تاکید کرده امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی را به معنای دادن مصونیت به هیچ گروهی نمیداند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه میگوید ” رهبران حزب اسلامی باید در جنگ و صلح مسوولیت خود را ادا کنند و در صورت ضرورت حزب اسلامی باید با دشمنان از حاکمیت ملی دفاع کنند”.

سرپرست ولایت بلخ نیز بر تقسیم عادلانه قدرت در کشور تاکید کرده میگوید که بدون تامین عدالت رسیدن به صلح دشوار خواهد بود.

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ گفت ” حالا نوبت صلح رسیده اگر ملت اختلافات شانرا کنار گذاشته و متحد شوند خونریزی ها در کشور قطع شده و دسایس بیرونی ناکام خواهد شد”.

وزیر امور خارجه همچنان تاکید دارد که نظام سیاسی نیاز جدی به اصلاحات داشته و نباید هیچ بهانه ای برای نیاوردن اصلاحات انتخاباتی تراشیده شود.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل