جهان

صندوق بین‌المللی پول آزادسازی بیش از یک میلیارد دالر قرضه به پاکستان را تایید کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از مذاکرات طولانی میان دولت پاکستان و مسوولان صندوق بین‌المللی پول برای ازسرگیری برنامه قرضه به آن کشور که تاخیر در توافق طرفین افزایش فشار بر ذخایر ارزی پاکستان و تورم را به دنبال داشت، اکنون اعطای قرضه ۱.۱۷ میلیارد دالر به دولت اسلام‌آباد نهایی شد.

مفتاح اسماعیل وزیر مالیه پاکستان از آزادسازی مرحله هفتم و هشتم کمک مالی اختصاص داده شده صندوق بین‌المللی پول به این کشور خبر داده است.

نشست نهایی مسوولان صندوق بین المللی پول برای بررسی نهایی درخواست پاکستان برای پرداخت مرحله هفتم‌ و هشتم قرضه به این کشور برگزار شد.

وزیر مالیه پاکستان با تایید موافقت نهایی برای دریافت قرضه جدید از صندوق بین المللی پول گفت:”یک‌ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دالر براساس توافق فعلی توسط صندوق بین المللی پول به حساب ارزی پاکستان واریز می‌شود.

اسماعیل در حساب توئیتراش نوشت:”هیات مدیره صندوق بین المللی پول احیای برنامه کمک مالی کشور ما را تایید کرده است که بزودی قسط هفتم و هشتم را دریافت خواهیم کرد.”

کارشناسان در پاکستان پیش بینی می‌کنند که با دریافت قرضه جدید کاهش ارزش پول ملی پاکستان در برابر دالر امریکا بهبود یافته و ذخایر ارزی این کشور نیز تقویت خواهد شد.

دولت فعلی پاکستان با توجه به پیامدهای منفی کاهش پول ملی در برابر دالر امریکا، کاهش چشمگیر صادرات و همزمان کاهش ذخایر ارزی بر معیشت پاکستان و اکنون ضررهای معیشتی ناشی از سیل ویرانگر، درصدد دریافت قرضه از صندوق بین المللی پول بود و برای ازسرگیری برنامه دریافت قرضه مذاکرات با این نهاد بین‌المللی را از چند ماه گذشته آغاز کرد.

قرضه جدید صندوق بین المللی پول به پاکستان ذخایر ارزی این کشور را تقویت و از اثرات منفی کاهش ارزش پول ملی بر معیشت نیز جلوگیری خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل