رویداد های اخیر

صندوق جمعیت ملل متحد: ۷۵۰۰ خانم باردار در اثر زلزله‌های هرات متاثر شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۲)

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تخمین می‌کند که ۷ هزار و ۵۰۰ زن باردار در زلزله‌های هرات متاثر شده اند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد روز یک‌شنبه (۳۰میزان) در صفحه اکسش نوشته که از دست دادن عزیزان تأثیر بسیار بدی بر زنان باردار گذاشته است.

این اداره ملل متحد گفته که مشاوران روان درمانی را برای دادن مشوره به منطقه اعزام کرده تا از نظر معنوی در کاهش غم و اندوه ناشی از فوت عزیزانشان، آنها را کمک کنند.

از سوی دیگر، زلزله به مراکز و امکانات صحی نیز به شدت آسیب رسانده است.

بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم ۴۰ مرکز صحی یا کلینیک در نتیجه این زلزله تخریب شده و یا آسیب دیده ‌اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی صحت، به همین دلیل، اختلال در خدمات صحی برای نزدیک به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به وجود آمده است.

پیش از این دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانۀ سازمان ملل متحد گفته که نهادهای کمک رسان آنها برای کمک‌رسانی به ۱۱۴ هزار زلزله‌زده برنامه‌ریزی کرده اند که برای تطبیق این برنامه به ۹۳.۶ میلیون دالر نیاز است.

این اداره اما شمار افراد متاثر از زلزله‌های هرات را بیش از ۱۵۴ هزار تن و شمار خانه‌های ویران شده در زلزله‌ها را ۲۱ هزار و ۵۰۰ خانه اعلام کرده.

وزارت صحت عامه اما می‌گوید در این شکی نیست که زلزله تاثیر بدی بر روان زنان گذاشته است، اما این امار دقیق نه بل تخمینی است.

دفتر هیئت ناروی برای مهاجران در افغانستان هم می‌گوید که بیش از ۴۰ هزار تن در هرات به کمک‌های اضطراری نیاز دارند و وضعیت بیش از یکصد هزار تن هم نیاز به بهبود دارد.

بر اساس یک گزارش ملل متحد، زلزله‌های پی هم و پس‌لرزه‌ها که ولایت هرات را تکان داد،‌ بیش از ۱۴۸۰ نفر کشته برجا گذاشت و ۹۰ درصد قربانیان این حادثه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل