علم و تکنالوژی

صندوق ۸۱۷ میلیون دالری امارات متحده عربی برای توسعه برنامه فضایی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

به نقل از رسانه‌های عربی امارات متحده عربی بیش از ۸۰۰ میلیون دالر بودجه برای توسعه برنامه‌های فضایی خود و توسعه پروژه‌های مربوط به آن اختصاص داد.

این کشور در سال‌های گذشته برنامه‌های پرشماری برای فن‌آوری فضایی خود طراحی و اجرا کرده است.

دفتر رسانه‌ای امارات متحده عربی پیشتر اعلام کرد:«این پروژه به تلاش‌های امارات متحده عربی برای توسعه راه حل هایی برای تغییرات اقلیمی، پایداری محیط زیست و بهبود مدیریت حوادث طبعی کمک خواهد کرد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی روز یکشنبه (۲۶ سرطان) در صفحه شخصی تویتر خود از تشکیل یک صندوق با بودجه ۸۱۶ میلیون و ۸۴۰ هزار دالری برای حمایت از برنامه فضایی و ابتکار جدید به منظور توسعه ماهواره‌های راداری امارات خبر داد.

در همین حال، شیخ محمد بن راشد، حاکم دبی نیز اعلام کرد که هدف از راه‌اندازی این صندوق، حمایت از تأسیس شرکت‌های ملی در بخش فضایی و تقویت پروژه‌های استراتژیک و تحقیقاتی ملی است.

به نقل از خبرگزری دویچه وله امارات در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را در زمینه فن‌آوری فضایی شامل مخابرات ماهواره‌ای، سنجش از دور و حضور انسان در فضا طراحی کرده و به بسیاری از اهداف پیش‌بینی شده خود نیز دست یافته است.

در همین راستا، امارات میزبان نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های متعددی در زمینه فن‌آوری فضایی بوده و بسیاری از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده بین‌المللی نیز در این رویدادها حضور یافته‌اند.

به نقل از مهرماه سال ۱۳۹۸ نیز نخستین فضانورد امارات متحده عربی به همراه دو فضانورد از روسیه و امریکا، با فضاپیمای سایوز، زمین را برای پیوستن به ایستگاه بین‌المللی فضایی ترک کرده و پس از ۸۸ روز به زمین بازگشتند.

برنامه فضایی گسترده امارات، از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شده و هدف‌گذاری مقام‌های اماراتی بر این مبنا است که این کشور به مقصدی جذاب برای دانشمندان، نهادهای علمی و سرمایه‌گذاران حوزه‌های فضایی تبدیل شود.

دویچه وله همچنان گزارش کرده است که یکی از مهمترین طرح‌های کنونی امارات، امکان‌سنجی زندگی بشر بر روی کره مریخ است. مقام‌های اماراتی در سال ۱۳۹۹ طرح فرستادن یک فضاپیما به کره ماه تا سال ۲۰۲۴ را اعلام کرده و گفته بودند که هدف از این ماموریت، تحقیق روی سطح کره ماه و سومین مرحله از یک برنامه بلندپروازانه فضایی این کشور عربی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل