رویداد های اخیر

طالبان به فرماندهان و والی‌های خود دستور آماده باش داده‌اند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۸, ۱۳۹۹)

 شبکه ان بی سی نیوز روز جمعه گزارش داد که سیاست خارجی جوبایدن در افغانستان و عدم پایبندی به توافق صلح، سبب شده تا جنگجویان طالبان دوباره به صحنه جنگ بازگردند.

منابع نظامی به ان بی سی نیوز گفته اند که با توجه به تصمیم دولت بایدن برای خارج نکردن تمام نیروهای نظامی امریکا در افغانستان تا ماه مه، جنگجویان طالبان به تعطیلات زمستانی خود پایان داده و برای انجام وظیفه دوباره در خط مقدم حضور یافته اند.

یک فرمانده طالبان در هلمند گفته است که: “فرماندهان ارشد و فرمانداران جهت بازگشت به جایگاه‌های خود و شرکت در جلسات و گفتگوهای ویژه جهت تهیه راهبرد آینده آماده شده اند.”

این فرمانده طالبان افزوده است که :” چندین مسئله از جمله “بن بست” در مذاکرات صلح با دولت افغانستان و تردید در مورد آینده با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن، وجود دارد که رهبران جنبش باید به آنها بپردازند.”

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد، به دلیل امتناع طالبان از تحقق شرایط توافق شده در توافقنامه صلح، ایالات متحده ممکن است نتواند حضور نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد.

پنتاگون اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای امریکایی در افغانستان مشروط به تعهدات طالبان برای حمایت از توافق صلحی است که سال گذشته انجام شد.

ایالات متحده در ماه فبروری گذشته با طالبان توافق نامه‌ای را امضاء کرد که براساس آن شمار نیروهای امریکا از ۱۳هزار نفر به کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

همچنین طبق توافق انجام شده با طالبان، تمام نیروهای خارجی باید افغانستان را تا ما مه سال ۲۰۲۱ ترک کنند.

این درحالیست که در گزارش تازه ای که زیر نام گروه مطالعه افغانستان به سفارش کنگره امریکا تهیه شده آمده است که خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان بدون کاهش خشونت ها و پیشرفت در گفتگوهای صلح، زمینه  فروپاشی دولت و آغاز جنگ داخلی در این کشور را فراهم خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل