Connect with us

رویداد های اخیر

طالبان در دیدار با فرستاده ویژه اتحادیه اروپا از امنیت خارجی ها در افغانستان اطمینان دادند

منتشر شده

در

(Last Updated On: جوزا ۱۷, ۱۴۰۰)

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و برخی از مقام های دیگر دولتی در کابل دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که آقای خلیل‌زاد چاشت امروز در دیدار با رییس جمهور روی تسریع روند صلح و ادامه کمک های امریکا با افغانستان بحث کرده است.

ارگ می‌گوید که امریکا سالانه ۳.۳ میلیارد دالر را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کمک خواهد کرد.

گفتگوهای آقای غنی و خلیلزاد هرچند بیشتر روی روابط سیاسی و متمرکز بود، اما ارگ می‌گویند که در روزهای آینده روی روند صلح با زلمی خلیل‌زاد گفتگوهای بیشتر صورت خواهد گرفت.

لطیف محمود معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید: “امروز هیات که از امریکا به رهبری زلمی خلیل‌زاد به کابل آمده بود با رییس جمهور دیدار کرد. طرف ها روی تداوم سیاسی گفتگو کرده اند.”

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در دیدار با زلمی خلیل‌زاد از آغاز فصل جدید روابط با امریکا ابراز خوشبینی کرده است.

شورای مصالحه ملی می‌گوید آقای خلیل‌زاد در این دیدار روی آغاز مذاکرات نتیجه بخش و جدی میان جمهوریت و طالبان پافشاری کرده است.

از سوی دیگر گروه طالبان با نماینده سازمان ملل در دوحه دیدار کرده است.

دفتر سیاسی این گروه در دوحه گفته است که طالبان از تعهد خود برای گفتگوهای صلح به نماینده سازمان ملل اطمینان داده است.

این در حالیست که هیات جمهوری اسلامی افغانستان در حال حاضر در دوحه به سر می‌برد. این هیات گفته که منتظر پاسخ طالبان برای آغاز گفتگوها است. در سوی دیگر، قرار است زلمی خلیل زاد برای گفت‌وگو با طالبان هم به قطر برود.

 

رویداد های اخیر

US diplomat Bass travels to Qatar and Pakistan to discuss Afghanistan, regional issues

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

John Bass, US acting under secretary of state for political affairs, will travel to Qatar and Pakistan April 26-30, US State Department announced on Friday.

In Doha, Qatar, he will meet with senior Qatari government officials and other diplomatic missions to discuss support for Afghanistan and shared security interests in the region, US State Department said in a statement.

In Islamabad, Pakistan, Under Secretary Bass will meet with senior Pakistani government officials to discuss a range of regional and bilateral issues as part of the U.S.-Pakistani partnership, the statement added.

John Bass served as US ambassador to Afghanistan under Donald Trump administration between December 2017 and January 2020.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

محمد یعقوب مجاهد: در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش به شکل فزیکی وجود ندارد و امارت اسلامی هم به کسی اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور تهدیدی به کشورهای منطقه ایجاد شود.

محمد یعقوب مجاهد این مطلب را روز پنجشنبه (۶ ثور) در دیدار با هیاتی از مالیزیا در کابل بیان کرده است.

طبق خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار آقای مجاهد از برخورد نیک‌ مردم و حکومت مالیزیا با مهاجرین افغان در آن کشور و روابط دیرینه آن با افغانستان یادآوری کرده گفت: مالیزیا یک کشور قدرتمند و بزرگ‌ اسلامی است، امیدوارم این رفت و آمدها تقویت گردد.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن امارت اسلامی گلیم اشغال برچیده شد و جنگ به طور کامل در این کشور ختم و امنیت سرتاسری برقرار گردید.

بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع ملی، در این دیدار هیات مالیزیا افغانستان را یک کشور دوست دانسته و ضمن تاکید بر همکاری‌های همه جانبه، اطمینان دادند آنچه که در افغانستان از نزدیک مشاهده نمودند، با مقام‌های کشور شان شریک خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!