اخبار ساحوی

طالبان در هلمند شکست خورده اند: وزارت دفاع ملی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 مقام ها دروزارت دفاع ملی می گویند طالبان در هلمند شکست خورده و در حال فرار از این ولایت هستند.

سخنگوی این وزارت اطمینان میدهد که ولایت هلمند هر گز سقوط نکرده و در نتیجه عملیات نظامیان افغان تلفات سنگینی به   طالبان وارد شده است.

این مقام وزارت دفاع می فزاید که طالبان با گسترش حملات هراس افگنانه و گروگان گیری ها تلاش دارند تا افکار افغانها و جهانیان را از چگونگی کشته شدن رهبر پیشین طالبان در پاکستان منحرف سازند.

وزارت داخله نیز طالبان را در ولایت هلمند شکست خورده دانسته از نزدیکی طالبان با القاعده سخن می گوید به باور مقام ها در وزارت داخله ، طالبان مفکوره حملات هراس افگنی در افغانستان را از القاعده و شبکه حقانی میگیرند.

 نظامیان افغان امروزه ۲۱عملیات را در ۱۴ولایت کشور برای سرکوب طالبان به پیش می برند اما نابودی طالبان در هلمند در کنار دیگر بخش های افغانستان هدف اصلی سربازان افغان را می سازد. ولایتی که طالبان بار دیگر تنور جنگ را در بیشتر ولسوالی های ان شعله ور ساخته اند.

نهاد های امنیتی میگویند که در کمتر از سه روز گذشته بیش از ۱۰۰شورشی طالب در هلمند کشته شده و این نیرو ها در حال نابودی اند و پس از ۹ماه رویا رویی با طالبان جاده لشکرگاه به ولسوالی نا امن مارجه را نیز باز کرده اند

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملیگفت ” در هلمند دشمن شکست خورده و ضربه شدید به انها وارد شد است و طالبان در حال شکست و فرار از این ولایت هستند.”

 صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلهمیگوید ” بیشتر ساحات که در اختیار دشمن بود تصفیه شده و تمرکز اصلی ما روی ولسوالی های مارجه نادعلی و گرشگ است.”

 وزارت داخله میگوید که هنوز هم طالبان روابط نزدیکی با شبکه القاعده و حقانی داشته و مفکوره انجام حملات هراس افگنانه در افغانستان را از این گروه ها میگیرند ، اما هدف اساسی طالبان از گسترش حملات و کشتار بیرحمانه گروگانان چه خواهد بود.

 دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید “هدف اصلی طالبان اینکه حمله میکنند یا هم غیر نظامیان را به گروگان میگیرند فقط همین است که افکار عامه و جهانیان را از کشته شدن ملا منصور در پاکستان و اینکه انان را کی حمایت میکند و کی پناه میکند را منحرف ساخته تا این موضوع را افغانها و جهانیان فراموش کنند.”

 نظامیان افغان هم اکنون در ولسوالی های مارجه گرشک نادعلی و شهر لشکرگاه درگیر نبرد سختی با طالبان هستند اما وزارت دفاع میگوید که نظامیان تازه نفس به این ولایت رسیده و سقوط هلمند برای طالبان یک رویا خواهد بود.

گزارشگر: فواد ناصری

 

Trending

خروج از نسخه موبایل