خبرهای تازه

طالبان عملیات بهاری شان را آغاز کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

به دنبال آغاز عملیات «خالد» از سوی نیروهای امنیتی، طالبان نیز آغاز عملیات‌های بهاری شان‌را زیر نام «فتح» اعلام کردند.

گروه طالبان روز(جمعه، ۲۳ حمل) با نشر اعلامیه ای از آغاز عملیات بهاری این گروه زیر نام «فتح» خبر دادند، عملیاتی که، هدف آن را حمله بر شهرها و مرکزهای ولایت‌های افغانستان گفته اند.

با این حال، مقامات در ارتش کشور می‌گویند که با عملی شدن عملیات «خالد» هدف‌های عملیات بهاری طالبان را به خاک یکسان خواهند کرد.

یاسین ضیا، معاون نخست وزارت دفاع ملی میگوید: “قوت های امنیتی در هماهنگی کامل قرار دارند در نقاط مختلف در جای که دشمن کوشش کند به مردم ملکی آسیب برساند و ساحات را در اختیار خود بیاورند، این ارمان را به گور ببرند و نیروهای دولتی ما از حالت دفاعی به حالت تهاجمی درآمده اند.”

در همین حال، جنرال سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع در کشور، نیز اطمینان می‌دهد که در جنگ در کنار نیروهای دولتی افغان خواهند ایستاد و همچنان برای فراهم کردن گفتگوهای صلح، تلاش خواهند کرد.

آقای میلر میگوید: “من به عنوان فرمانده نیروهای ناتو برای آوردن صلح متعهد هستم، ما حمایت گسترده می کنیم در عین حال ما بر فراهم کردن گفتگوهای صلح نیز تلاش می کنیم. یکی از موضوعاتی که روزانه برای ما می رسد تلفات افراد ملکی است، چیزی را که میخواهم برای شما بگویم این است، که ما از تلفات افراد ملکی جلوگیری میکنیم.”

 طالبان با آغاز سال ۱۳۹۸، توانستند بخش‌های از چندین ولسوالی را در ولایت های کشور تصرف کنند و آتش جنگ را فروزان‌تر سازند. اما، نیروهای دولتی با پشتیبانی نیروهای ناتو در افغانستان، به حملات گسترده طالبان پاسخ فوری دادند.

 سلویتر انگلیاتو، فرمانده مشاوریت آموزشی ناتو در افغانستان بیان میدارد: “امروز ما اینجا بخاطری حضور داریم که نشان دهیم تا چه اندازه حمایت قاطع برای آوردن صلح در افغانستان و مردم این کشور متعهد است. ما از نیروهای افغان حمایت می کنیم، آنها ارزش این حمایت را دارند.”

این در حالیست که هم اکنون جنگ در بیش از ده ولایت افغانستان به ویژه در ولایت‌های بادغیس، بدخشان و سرپل میان نیروهای دولتی و طالبان شدت گرفته است؛ جنگی که گفته می شود دو طرف می خواهند با آن نتیجه معادله صلح را به سود خود پایان دهند.

گزارش دهنده: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل