رویداد های اخیر

طراحی رباتی که نیم ساعته سطح زمین را ضدعفونی می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

انستیتیوت فناوری ماساچوست (ام آی تی) رباتی را طراحی کرده است که می تواند کف یک انبار ۴۰۰۰ فوت مربعی را در ۳۰ دقیقه ضد عفونی کند و از آن می توان در آینده برای تمیز کردن فروشگاه های مواد غذایی یا مکاتب استفاده کرد.

سی ان ان گزارش کرده است که دیپارتمنت علوم کمپیوتر و لابراتوار هوش مصنوعی ام آی تی در همکاری با شرکت آوا رباتیکس (شرکتی که روی ربات های کنترول از راه دور کار میکند) و بانک غذایی بزرگ بوستون رباتی را طراحی کرده است که با استفاده از نور یو وی سی میتواند سطوح را ضد عفونی و اشکال هواسازی شده ی ویروس کرونا را خنثی کند.

در گزارش آمده است که کار در مورد این پروژه از اوایل ماه اپریل آغاز شده بود و یكی از محققان گفته است که پیشرفت ساخت این پروژه همزمان با شیوع ویروس کرونا و در پاسخ مستقیم به این بیماری همه گیر شد. نتایج به دست آمده به اندازه ای دلگرم کننده بوده است که محققان می گویند ضد عفونی اشعه ماورا بنفش می تواند در محیط های دیگر مانند سوپر مارکت ها، کارخانه ها و رستوران ها انجام شود.

ویروس کرونا به طور عمده از طریق هوا پخش می شود و قادر است چندین روز روی سطوح باقی بماند. یک ربات خودکار قادر به تمیز کردن سریع و کارآمد مناطق بزرگی مانند انبارها یا فروشگاه های مواد غذایی می تواند بسیار مفید واقع شود.

محققان گفتند که نور UV-C در از بین بردن باکتریا ها و ویروس ها روی سطوح موثر است. با این حال این اشعه برای انسان مضر است. این ربات ساخته شده مستقل و بدون نیاز به نظارت مستقیم است.

Trending

خروج از نسخه موبایل