رویداد های اخیر

طرزالعمل تازه وزارت اطلاعات و فرهنگ برای کاربران یوتیوب

Published

on

(Last Updated On: میزان ۵, ۱۴۰۲)

مهاجر فراهی، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که وزارت اطلاعات و فرهنگ به منظور جلوگیری بی‌نظمی و هرج و مرج در کار یوتیوبران یک طرزالعمل را آماده ساخته است.

و درگفتگو با رسانه‌ها گفته است که این وزارت پروسه توزیع جواز کار برای یوتوبران را آغاز کرده است و هر شخصی که می‌خواهد از این طریق فعالیت نماید باید به وزارت اطلاعات و فرهنگ مراجعه و جواز اخذ نماید.

آقای فراهی می گوید: «باین طرزالعمل نشرات معیاری خواهد شد و همچنان جلو نشراتی که خلاف اصول اسلامی، خلاف رسم و فرهنگ مردم ما و خلاف منافع کشور باشد گرفته خواهد شد.»

به گفته وی با عملی کردن این طرزالعمل جلو افراد غیرمسلکی نیز گرفته خواهد شد و کسانی که در یوتوب فعالیت می‌کنند، حداقل باید از رشته خبرنگاری فارغ باشد و یا تجربه کاری دراین بخش داشته باشد.

وی می‌گوید:«ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که بدون اجازه وزارت فعالیت نمایند.»

همچنان آقای فراهی گفته است وزارت اطلاعات و فرهنگ بالای تمام رسانه‌ها و یوتوب چینل‌ها در کشور نظارت دارد.

وی گفت: «هر کسی که خلاف اصول عمل کند طبعاً احضار خواهد شد و فهمانده خواهد شد.»

آقای فراهی افزوده است به هیچ کس یا نهادی خیریه اجازه داده نخواهد شد که در مقابل کمک نمودن به افراد نیازمند از احساسات آنها استفاده سوء نمایند و یا هم به عزت و حرمت آنها احترام نکنند.

فراهی می‌گوید: «هدف وزارت از این طرزالعمل این است تا با استفاده از معیارهای خبرنگاری مشکلات مردم تا حکومت رسانده شود و همینطور پیام نظام به مردم رسانده شود و اگر رسانه‌ها به معنای واقعی آن در قسمت اصلاح جامعه و در قسمت ایجاد اتفاق و اتحاد میان مردم کار کنند، واقعاً نقش اساسی ایفا کرده می‌توانند .»

آقای فراهی گفته است که امارت اسلامی به عنوان مسوول مسوولیت دارد تا در قسمت نشرات اصلاحات لازم آورده شود و چگونه نشرات به مردم آرائه شود تا به آنها کمک نماید.

Trending

خروج از نسخه موبایل