خبرهای تازه

طرزالعمل جدید حکومت برای مساعدت شهروندان بی بضاعت تا تامین قرنطین کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حکومت سازوکار تازه ی را برای کمک رسانی به مردم نیازمند روی دست گرفته تا روند قرنطین در کابل به گونه لازم به پیش برود.

پس از برنامهء قیود بر گشت و گذار در پایتخت، حکومت تصمیم گرفته است تا کمیتهء ایجاد شود و کار شیوهء کمک رسانی را به مردم نادار عملی سازد. مشاور رییس جمهور در بخش روابط عامه و استراتیژیک می گوید که این کمیته به مشکلات اقشار آسیب پذیر رسیده گی کند.

وحید عمر، مشاور رییس جمهور در بخش روابط عامه و استراتیژیک، می گوید: “یک کمیته که والی کابل در راس آن است و نماینده گان نهاد های مختلف دولتی حضور دارند و روی آن  کار جریان دارد تا محدودیت های گشت و گذار که وضع شده و زیادتر هم خواهد شد به اقشار آسیب پذیر رسیده گی کنند و مشکلات شان را حل نمایند.”

اما برخی از نماینده گان مجلس می گویند که رسیده گی حکومت به چالش های خانواده های نادار کار دشوار است، زیرا مردم نسبت به رسیدن نان به خانه های شان مطمئن نیستند.

نیلوفر ابراهیمی، عضو مجلس نماینده گان، گفت: “درمورد فقرا باید راهکار متفاوت و جداگانه و دراز مدت روی دست گرفته شود چون معلوم نیست که نگرانی ویروس کرونا چه زمانی پایان میابد و کسانی که روزانه دست مزد دارند و در بیرون کار می کنند، مطمین نیستند که یک لقمه نان برای شان میاید یا خیر و این موضوع بسیار جدی است.”

هرچند فقر و بیکاری سبب شده تا مردم هر روز برای پیدا کردن لقمه نانی از خانه های شان بیرون بروند، اما قیود بر گشت و گذار یک چالش بزرگ در برابر آنان است.

سید نعمت، غریب کار، می گوید:” حکومت هیچ در قصه ما نیست و روزانه تا دو صد افغانی کار میکنم که نان خانه ما شود، حال پولیس به ما اجازه کار را نمی دهد ما چه کنیم؟”

حسینه دختر خورد سال سید نعمت مذکور است که از وضعیت پیش آمده در برابر کار پدرش نگران است. او می گوید: ” پدرم اگر کار نکند و نان و پیسه خانه نیاورد ما چی کنیم و ما خو غریب استیم.”

بااین حال هرچند ویروس کرونا یک چالش بزرگ در برابر مردم، به ویژه مردمان نادار است، اما می گویند که اگر حکومت نتواند وضعیت پیش آمده را اداره کند و به مشکلات مردم رسیده گی کند، فاجعه ی بزرگ انسانی در کشور رخ خواهد داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل