علم و تکنالوژی

طیاره بدون پیلوت امریکایی با انرژی آفتابی پس از ۹۰۸ روز بازگشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۳, ۱۴۰۱)

یک طیاره فضایی نظامی بدون پیلوت ایالات متحده صبح روز شنبه (۲۱عقرب) پس از گذراندن رکورد ۹۰۸ روز در مدار برای ششمین ماموریت خود و انجام آزمایش‌های علمی به زمین نشست.

این طیاره فضایی آفتابی اردوی امریکا در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد. ماموریت پیشین این طیاره فضایی ۷۸۰ روز به طول انجامیده بود.

جیم چیلتون، معاون ارشد بوئینگ، توسعه‌دهنده آن، گفت: «از اولین پرتاب ایکس-۳۷بی در سال ۲۰۱۰، این طیاره رکوردها را شکست و توانایی بی‌نظیری را برای کشور ما برای آزمایش و ادغام سریع فناوری‌های فضایی جدید فراهم کرد.»

این طیاره فضایی آزمایشاتی را برای آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی، آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده و دیگران انجام می داد.

در میان آزمایش‌ها، ماهواره‌ای به نام فالکون‌ست-۸ بود که توسط محصلین آکادمی با مشارکت آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی طراحی و ساخته شد. در اکتبر ۲۰۲۱ مستقر شد و هنوز در مدار است.

بررسی اثر تشعشعات فضایی بر دانه‌های گیاهان از دیگر آزمایش‌های انجام شده در جریان این ماموریت بود.

جنرال چنس سالتزمن، رئیس عملیات فضایی، گفت: «این مأموریت تمرکز نیروی فضایی بر همکاری در اکتشاف فضایی و گسترش دسترسی کم‌هزینه به فضا برای شرکای ما، در داخل و خارج از وزارت نیروی هوایی، را برجسته می‌کند.»

طیاره فضایی بدون پیلوت آفتابی «ایکس-۳۷بی» در حال حاضر با بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مایل پرواز، در مجموع ۳ هزار و ۷۷۴ روز را در فضا سپری کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل