تجارت

طی دوماه کالای تجارتی بدلیل مشکلات در وزارت مالیه کشور از چین به افغانستان نرسیده است: نماینده گان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

دو ماه می شود که کالا های تجارتی از چین به افغانستان توسط ریل انتقال داده نشده است، به گفته اتاق تجارت وصنایع ، قرار بود ماه دو بار کالا ها توسط ریل انتقال داده شود ، اما وزارت مالیه دراین مورد مشکل ایجاد کرده است .

ازسوی دیگر شماری از نمایندگان مجلس می گویند اگر وزارت مالیه این مشکل را حل نکند مقام های این وزارت را برای توضیحات به مجلس فرا می خوانند.

حدود دو و نیم ماه پیش نخستین محموله تجارتی توسط ریل از چین به افغانستان منتقل شد باور ها این بود که روابط تجاری میان دو کشور پس ازاین بیشترگسترش خواهد یافت ، اما از آن زمان تاکنون دیگر کالا ها از چین به افغانستان انتقال نیافته اند، اتاق تجارت و صنایع وزارت مالیه را عامل این مشکل معرفی می کند.

خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع میگوید ” ریل آماده انتقال کالا ها می باشد اما مشکلاتی که در حکومت افغانستان به ویژه وزارت مالیه وجود دارد باعث شده که در مورد اقدام لازم صورت نگیرد”.

برخی نمایندگان مجلس هشدارمی دهند اگر وزارت مالیه برای حل این مشکل اقدام نکند به نشست عمومی مجلس برای پاسخدهی فرا خوانده خواهند شد.

صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان گفت ” ما از این موضوع خبر هستیم اگر وزارت مالیه این مشکل را حل نکند به مجلس عمومی می خواهیم و مورد پرسش قرار می دهیم “.

درهمین حال شماری از آگاهان امور اقتصادی می گویند دروزارت مالیه برخی حلقه ها برای بیگانه ها کار می کنند ؛ بنابراین دربرابر این گونه پروژه ها موانع ایجاد می کنند

سید قیاس سعیدی اگاه امور اقتصادی میگوید ” در وزارت کسانی هستند که نمی خواهند افغانستان از وابستگی اقتصادی برخی کشورها رهایی یابند انان دراین مساله قانون اساسی را نقض کرده اند باید مشکل ریل به زودی حل شود”.

دراین مورد کوشیدیم نظر وزارت مالیه را نیز داشته باشیم اما هیچ مسوولی دراین وزارت حاضر به مصاحبه دراین مورد نشد.

گزارشگر: اسلم حجاب

 

Trending

خروج از نسخه موبایل