اخبار ساحوی

ظاهرعظیمی: هر آنچیزی که برای آرتش ملی کمک شده، خود امریکا آنرا خریداری کرده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی در واکنش به گزارش سیگارمبنی بر کمک ۶۲ میلیارد دالری امریکا به نیروهای امنیتی افغان گفته است چگونه گی مصرف این پول بر عهده امریکا بوده و تمامی تجهیزات ارتش ملی توسط خود امریکا خریداری شده است.

سیگار یا دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در تازه ترین گزارش اش نگاشته است که امریکا از سال ۲۰۰۲ به اینسو تنها به بخش نیروهای امنیتی ۶۲ میلیارد دالر کمک کرده است.

از این میان ۴۸ اعشاریه ۲۳ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی که از این جمله ۳۱ اعشاریه ۹۳ میلیارد به ارتش ملی و ۱۵ اعشاریه ۹۴ میلیارد به پولیس ملی اختصاص داده شده است.

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت:” مبلغی که از سوی امریکا برای تجهیز و آموزش ارتش ملی اختصاص داده شده بود به رهبری امریکا به مصرف رسیده است.

آقای عظیمی گفت:” در طول همین مدت هر آنچیزی که ضرورت بوده خود امریکا خریده و برای ما آورده است یعنی زمانیکه یک واسطه ضرورت بوده آنها خودشان خریداری کرده و برای ما آورده اند مانند این تیل را به شکل فزیکی تیل تحویل داده و ما خبر نداریم که این تیل یا نفت از کجا خریداری شده و باکی قرار داد شده “.

شماری از نماینده های مردم در پارلمان رقم درشت ۶۲ میلیارد دالر را به دیده شک و حیف و میل شده می نگرند و به این باور استند که اگر چنین مبلغی برای نیروهای امنیتی اختصاص یافته است حال باید نیروهای امنیتی مجهز به تجهیزات زمینی و هوایی میبودند در صورتی که چنین نیست.

نظیفه ذکی عضو مجلس نمایندگان گفت:” این پول واقعاً یک پول بسیار زیاد است و اگر این پول واقعاً مصرف میشد باید قوای هوایی ما ساخته میشد، طیاره های بسیار خوب میداشتیم و تجهیزات بسیار خوب آماده میشد”.

ذکریا ذکریا عضو مجلس نمایندگان به این باور است پول به مصرف رسیده و این نشان میدهند که خارجی ها هم در فساد این قضیه دخیل استند.

این در حالی است که وزارت مالیه گفته است که تمامی کمک ها مستقیم به وزارت دفاع ملی صورت گرفته است.

سیگار مفتش ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان گفته است، این کمک از سال ۲۰۰۲ تا اکنون به این نیروها کمک شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل