اخبار ساحوی

ظاهر قدیر: خاموشی حکومت در برابر داعش پرسش برانگیز است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شهر جلال آباد ننگرهار، هنوز زیر تدابیر شدید امنیتی است.

شهری که در روزهای اخیر در تیرس حملات مرگ‌بار انتحاری و انفجاری گروه های همچون داعش وطالبان بوده است.

از روزی که مسئولیت امنیت این شهر به ارتش سپرده شده، این نیروها سرگرم بازرسی های خانه به خانه استند.

اما مردم می پرسند که چرا شهر جلال آباد به یکی از اهداف راهبردی گروه های شورشی مبدل شده است.

ظاهرقدیر، نماینده مردم ننگرهار در مجلس می گوید: “درمدارس دینی بگونه آشکار به سود داعش کمپاین می شود. حکومت هم خبر دارد. از آنجا عملیات های شان برنامه ریزی می شود و خاموشی حکومت پرسش برانگیز است”.

ولایتی که یکی از پایگاه‌های اصلی داعش به شمار می‌رود و مسؤولیت حمله‌های اخیر در این ولایت را نیز این گروه به دوش گرفته است. حالا به قول این والی پیشین، گروه داعش در مدارس این ولایت فعالیت های تبلیغاتی دارد و حلقه های زمینه عملی سازی حملات این گروه در داخل شهر را فراهم می کنند.

سلیم خان کندوزی، والی پیشین ننگرهار می گوید: “چیزی که در ننگرهار مهم است کار با علما روی فعالیت مدارس و مساجد است که در بسیاری موارد در این مکان ها برضد نظام تبلیغ می شود”.

هرچند که وزارت های دفاع و داخله از تلاش ها برای بازگرداندن امنیت دوباره به مردمان این شهر سخن می گویند اما رییس اجراییه در آغاز نشست شورای وزیران از وضعیت امنیتی شهر ننگرهار ابراز نگرانی می کند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور می گوید: “وضعیت ولایت ننگرهار، به ویژه شهر جلال آباد توجه خاص مقامات امنیتی را ایجاب می کند”.

ولایت ننگرهار در ماه‌های اخیر گواه چندین رویداد مرگ‌بار انتحاری و انفجاری بوده است.

آخرین حمله انتحاری هم شب گذشته بریکی از پاسگاه های نیروهای ارتش در بهسود ننگرهار رخ داد که یک نیروی امنیتی جان باخت و چهار تن دیگر شان زخم برداشتند. سربازی که جان باخته حمله کننده انتحاری را به آغوش می کشد و جان ده ها تن را نجات میدهد. این نخستین حمله پس از گرفتن مسئولیت امنیت این شهر توسط ارتش است.

گزارشگر: شاهپور فرهمند

Trending

خروج از نسخه موبایل