خبرهای تازه

عبدالله: تصمیم ناسنجیده عواقب ناگوار دارد| غنی: تجربه های تلخ تکرار نشود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در مراسم تجلیل از بیست و نهمین سالروز شکست و خروج قشون سرخ از افغانستان اظهار نمود که تصمیم نا سنجیده و بدون مشورت با شهروندان کشور، مردم را پراگنده کرده و عواقب ناگوار دارد.

آقای عبدالله با اشاره به آغاز روند توزیع شناسنامه‌ های برقی در افغانستان گفت که امروز کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و نباید زمامداران افغانستان تلاش کنند که از یک بحران به طرف دیگر بحران بروند.

رییس اجرایی تاکید کرد که دولت نمی‌تواند چیزی را بر مردم به شکل اجبار تحمیل نماید و ما باید دست به اقدامی بزنیم که خواست همه مردم به آن باشد.

در عین حال، رییس جمهور غنی بدون اشاره به گفته های رییس اجرایی بیان نمود که پایان دادن به بحران های سیاسی درکشور از مسوولیت های حکومت است و تجربه های تلخ تاریخ تکرار نخواهد شد.

آقای غنی تصریح نمود: “اگر ما میخواهیم که مشکلات حل شود باید فیصله های داشته باشیم. تمامی مسایل عمده در یک چارچوب بیاید و فیصله واضح صورت گیرد. فضای اعتماد یک نیاز جدی است. زیرا ختم بحران های سیاسی وظیفه ما است که به میراث باقی مانده است.”

وی تاکید کرد که از مشوره استقبال می‌کند اما این کار نباید مانع از اتخاذ تصامیم در افغانستان شود و برای برآورده شدن آرزوهای ۴۰ ساله مردم این کشور، نیاز به تمرکز کار است.

رییس جمهور همچنان تاکید ورزید که حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات شفاف متعهد است.

او اضافه کرد: “باید در برگزاری انتخابات شفاف همه با ما همکاری کند. همه مراجع زیربط تفتیش و نظارت داشته باشند. حکومت باورمند به انتخابات شفاف است و این روند ملی باید به گونه لازم آن عملی گردد.”

از سویی دیگر، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور یاد آور شد که تنها راه حل تنش ها در کشورعملی شدن قانون اساسی است.

آقای دانش ابراز کرد: “ما ازهمه احزاب و جریان ها میخواهیم تا قانون اساسی را خط سرخ بدانند. هرحرکت به هر نامی که خلاف قانون اساسی در کشور صورت گیرد، افغانستان را با بحران بزرگ مواجه خواهد کرد.”

این در حالیست که پس از ایجاد تنش های سیاسی در کشور، حال همه انتظار های مردم و احزاب براین است تا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به گونه فرا گیر و عادلانه برگزار شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل