خبرهای تازه

عبدالله خواهان تشکیل گروه پنج نفری متشکل از چهره های ملی برای پایان بحران سیاسی شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

به باور عبدالله عبدالله این گروه پنچ نفری باید در درازای ده روز میان او و محمد اشرف غنی پا درمیانی کند و یک راه حل را برای بحران سیاسی دریابند.

عبدالله عبدالله که مدعی ریاست جمهوری شده است، می گوید که چندین بار با محمد اشرف غنی بگونه تنهایی روی حل تنش ها بمیان آمده دیدار کرده، اما به گفته عبدالله، اشرف غنی به او پاسخ رد داده است. اکنون عبدالله میدان را به چهره های ملی واگذار میکند تا این بنبست را بشکنند.

عبدالله عبدالله گفت: “بزرگان ملی، به تعداد سه پنچ تن وارد قضیه شوند و ده روز را برایش وقت بتیم، تا از تشویش های مردم که ازین بابت دارند جلوگیری شود و دراین ده روز از هیچ تلاشی برای حل مسئله دریغ نخواهیم کرد”.

با اشاره به سفر وزیر خارجه امریکا به کابل می گوید که امریکا به رهبران سیاسی هشدار داده است که در صورت ادامه یافتن تنش ها،  این کشور در کنار قطع کمک ها، گزینه های دیگری را نیز روی دست خواهد گرفت.

عبدالله اذعان داشت: “آقای پومیئو گفتند که برای میانجی گری نیامده بودند و نمی خواهند که فرمولی را پیشنهاد کنند”.

درهمین حال وزیر خارجه امریکا با آنکه از کنار نیامدن محمد اشرف غنی وعبدالله عبدالله ابراز نا امیدی کرده، اما گفته که امید وار است که بزودی این تنش ها پایان یابد.

مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا، گفت: “ما نیاز داریم که تمام رهبری سیاسی افغانستان کنارهم جمع شوند، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله و تمام کسانیکه منافع مشترک برای پیشبرد و ایجاد صلح برای افغانستان دارند و برای بهتر شدن زنده گی مردم کار می کنند، باید باهم بنشینند وتمام این موضوعات را ازطریق گفتگو حل بسازند”.

محمد اشرف غنی تاهنوز درباره این پشنهاد آقای عبدالله چیزی نگفته است؛ اما پیشتر گفته بود که پیشنهادهای عبدالله خلاف قانون اساسی است و به گفته او عبدالله می خواهد که یک شبه قانون اساسی ازبهر تغیر نظام سیاسی، تغیر کند.

مسعود ترشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات، گفت: “هرقدر تنش ها توسط کوشش های داخلی حل شود، به مراتب بهتر است”.

پیشتر پادرمیانی های حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف برای حل تنش ها میان اشرف غنی عبدالله، بدون نتیجه پایان یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل