خبرهای تازه

عبدالله: طالبان خود مانع اصلی دستیابی افغانستان به صلح است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور میگوید که گروه طالبان خود مانع اصلی عدم مذاکرات با حکومت و رسیدن به صلح در کشور است.

رییس اجرایی با تاکید بر این مطلب میگوید که حاضر نشدن گروه طالبان برای گفتگوهای مسقیم با حکومت افغانستان نشان میدهد که آنان اراده صادقانه برای تامین ثبات در کشور ندارند.

هر چند تلاش ها برای رسیدن به صلح در کشور شدت گرفته است و امریکا نیز تلاش دارد تا این روند به نتیجه ای برسد، اما تاکنون برای پایان جنگ، به توافق کلی دست نیافته است.

گفته می شود که در پنجمین دور نشست صلح در قطر زمینه سازی ها برای گفتگوهای گروه طالبان با حکومت نیز مطرح می‌شود.

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور میگوید که طالبان خود مانع رسیدن افغانستان به صلح است، زیرا به باور وی طالبان هر روز با حکومت در حال جنگ است و این فرصت ها برای دستیابی به صلح را از بین میبرد.

از سویی هم رییس اجرایی حکومت وحدت ملی میگوید که انعطاف‌پذیری حکومت در برابر گروه طالبان می تواند موانع صد راه روند صلح را از میان برداشته و به بهانه های این گروه پایان دهد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی ابراز میکند: “اگر بحث این باشد که مذاکره چگونه و با چه تیمی صورت گیرد؛ انعطاف داشته باشیم و یک تیم که ترکیب از دولت و سایر نهاد سیاسی کشور باشد، میتواند بهانه طالبان را رفع کند.”

قرار است حکومت در اواخر ماه حوت لوی جرگه مشورتی صلح را برگزار کند و به باور ریاست اجرایی بحث‌های همه جانبه که مردم خود شان را دخیل در روند صلح بدانند، میتواند زمینه ساز خوب برای رسیدن به یک صلح پایدار باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل