رویداد های اخیر

عبدالله عبدالله از آغاز بحث‌های جدی در گفتگوهای صلح خبر داد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۸, ۱۳۹۹)

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، امروز ( سه شنبه، ۱۸ قوس) گفته است که قرار است بحث‌های جدی میان هئیت های گفتگو کننده صلح در دوحه فردا شروع آغاز میشود.

آقای عبدالله که در نشست خبری در کابل سخنرانی می کرد گفته است که تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته با طالبان روی موارد آجندا بحث کرده است.

آقای عبدالله در ادامه افزود که:”امروز هئیت ها بحث‌های گروپی دارند و بحث‌های جدی فردا شروع میشود.”

آقای عبدالله بار دیگر تأکید کرده است گفتگوهای صلح در دوحه یک فرصتی است که در پس از سال ها به میان آمده است و باید از آن استفاده شود.

عبدالله میگوید:” برای نخستین بار یک فرصت برای صلح به میان آمده است، یک فرصت واقعی، اما این مربوط هر دو طرف میشود که از این استفاده کنند.”

عبدالله افزود:” صلح، اراده و فکر صلح میخواهد و به همین منظور ما از طرف مقابل (طالبان) میخواهیم که گام بزرگ را بردارد. من مطمیین استم که آنها پشیمان نخواهد شد، چون این تنها موضوع سیاسی نیست بلکی یک مسوولیت است.”

اما یک منبع به آریانا نیوز میگوید که حکومت افغان و طالبان در جریان سه روز گذشته بالای موارد آجندا بحث میکنند.

محمد نعیم وردک، سخنگوی گروه طالبان در قطر، گفت که این گفتگوهای ابتدایی بود و بحث روی موارد آجند به زمان بیشتر نیاز دارد.

این در حالی است که هفته گذشته طالبان و حکومت افغان بر سر طرزالعمل گفتکوهای صلح موافقه کردند که با واکنش‌های ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده.

Trending

خروج از نسخه موبایل